Co všechno je díky virtuální realitě možné, v současnosti zkoušejí všechny automobilky. Většina z nich už virtuální realitu využívá při navrhování nových vozů.
Ford nyní přišel s nápadem, že tato technologie by se mohla využít i při prodeji zákazníkovi. Přichází s nápadem umožnit díky ní seznámení s modely automobilů. Virtuální testovací jízdy mají tu výhodu, že se jich zákazník může zúčastnit odkudkoli. Tedy jak z domova při válení se na gauči, tak i někde v přírodě.
"Potenciál je prakticky neomezený. Dokážeme si třeba představit, jak zájemce o SUV vyrazí na zkušební jízdu pouštními dunami, aniž by opustil domov," řekl Jeffrey Nowak, ředitel digitálních technologií ve Fordu. "Nebo když zvažujete pořízení auta do města, můžete zůstat v pohodlí svého domova a vyzkoušet přitom ranní odvoz dětí do školy v dopravní špičce, zatímco ony ve skutečnosti dávno spí."
Virtuální realita má skutečně jeden pozitivní přínos. Díky ní by zákazníci měli možnost vyzkoušet různé modely v místě a čase, které si sami vyberou, a navíc po libovolně dlouhou dobu. Tím by ještě před první návštěvou dealerství získali přesnější představu o tom, jaké auto vlastně chtějí.
"Lidé se rozhodnou do tří minut, jestli se jim produkt líbí, a s autem to není jiné," říká Amko Leenarts, vedoucí globálního designu interiérů ve Fordu. "Už od prvního kontaktu si vytváříte vztah s vozem prostřednictvím vůní, hmatových vjemů nebo zvuku, jaký vydávají dveře při zavření."
Jisté negativum ale přetrvává. Virtuální realita sice slibuje 3D pohled a v budoucnosti by měla dokonce zprostředkovat charakteristické zvuky (třeba zavření dveří) nebo vůni interiéru, ale ani sebelepší 3D technologie není v současnosti tak věrohodná jako realita. Jedna delší návštěva u prodejce možná stále zákazníkovi pomůže k finálnímu rozhodnutí lépe než hodiny s 3D brýlemi doma na gauči.