Test zimních pneumatik: Dva modely nejsou bezpečné

Ekonomika Petr Kučera Ekonomika, Petr Kučera
24. 9. 2013 18:35
Časopis dTest vyzkoušel 32 sad zimních pneumatik dvou velikostí.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Přestože kvalita zimních pneumatik vzrostla, přinejmenším dva modely nelze doporučit. Zjistil to časopis dTest, který ve spolupráci se zahraničními partnery vyzkoušel 32 sad zimních pneumatik dvou velikostí v náročných podmínkách horského terénu.

Časopis testoval pneumatiky o rozměrech 185/60 R15 a 225/45 R17. V obou kategoriích získala celkově nejlepší hodnocení sada Continental ContiWinterContact TS850.

Na druhém místě se mezi většími pneumatikami umístila sada Dunlop Winterresponse 2, mezi menšími pak Bridgestone Blizzak LM-32 S.

Všechny jmenované modely získaly nadprůměrné hodnocení při jízdě na mokré i suché vozovce, sněhu a náledí.

Tohle už není bezpečná volba

Test však objevil i pneumatiky, jejichž bezpečnost je přinejmenším diskutabilní.

„V žádném případě nemůžeme doporučit sedmnáctipalcové pneumatiky Sailun Ice Blazer WSL-2, které měly nejhorší přilnavost na mokrém povrchu a při zkouškách zcela propadly," varuje Václav Beneš z časopisu dTest.

„Mezi patnáctipalcovými modely nás zklamaly pneumatiky Marangoni 4 Winter E+ s nejdelší brzdnou dráhou a zcela nevyhovujícími jízdními vlastnostmi na mokrém povrchu. Takové pneumatiky již nelze považovat za bezpečnou volbu," dodává Beneš.

Výměna nejpozději po čtyřech letech

Jedním ze zásadních kritérií při výběru je podle něj terén, kterým se řidiči nejčastěji pohybují, málokteré pneumatiky jsou skutečně univerzální. Rozdíly lze najít v rychlosti opotřebení, délce brzdné dráhy nebo jízdních vlastnostech na různých površích.

„V každém případě doporučujeme sadu pneumatik vyměnit nejpozději každé čtyři roky, a to bez ohledu na intenzitu používání nebo výšku dezénu. Po uplynutí této lhůty totiž začíná materiál stárnout a mění se jeho vlastnosti," zdůrazňuje Beneš.

 

Právě se děje

Další zprávy