Test zimních gum pro Fabii a spol. Jen výkon na sněhu dobrý "zimák" nedělá

Martin Přibyl Martin Přibyl
11. 10. 2019 11:11
Odborníci z německého autoklubu ADAC a jeho rakouského protějšku ÖAMTC testovali před letošní sezonou zimní pneumatiky rozměru 185/65 R 15, který obouvají vozy velikosti Škody Fabia, třeba VW Polo nebo Seat Ibiza. Výsledky ukazují, že nejlepší výsledek na sněhu ještě nedělá dobrou zimní pneumatiku.
Z testu zimních pneu autoklubů ADAC a ÖAMTC.
Z testu zimních pneu autoklubů ADAC a ÖAMTC. | Foto: ÖAMTC

Ukazuje to případ pneumatiky Sava Eskimo 3+, ta v testu sice dosáhla jako jeden ze dvou plášťů nejlepšího hodnocení na sněhu (1,9), ale propadla na mokru. V celkovém pořadí skončila až třináctá a se známkou "dostatečná". Testy autoklubů dokazují, jak je s ohledem na proměnlivé počasí středoevropské zimy důležité, aby zimní pneumatika zvládla všechny možné podmínky: sucho, sníh i mokro.

Kompletní výsledky testu zimních pneumatik (pro zvětšení klikněte).
Kompletní výsledky testu zimních pneumatik (pro zvětšení klikněte). | Foto: Aktuálně.cz, ADAC

A že jistota na zasněžené silnici lze skloubit s výbornými výkony i na ostatních typech povrchů, ukazuje vítězná pneumatika Dunlop Winter Response 2, která kromě sněhu bodovala i na mokru a dobře se chovala i na suchu.

Zástupci autoklubů přitom nehodnotí jen brzdné dráhy. Zkoumají se jízdní vlastnosti na suchu, sněhu i vodě, odolnost proti aquaplaningu na mokru i trakce na sněhu. Do hodnocení vstupují i kritéria hlučnosti, valivého odporu, který přímo ovlivňuje spotřebu paliva, a také opotřebení, tedy výdrž pneumatik.

V celkovém hodnocení letošního testu pneumatik pro malá auta si nejlepší udělenou známku "dobrá" odnášejí ještě pneumatiky Kleber Krisalp HP3 (nabízejí nejlepší poměr ceny a výkonu a porazily v koncernové hierarchii nadřazenou značku Michelin) a také Pirelli Cinturato Winter. Zcela vyhnout byste se měli zimním pneumatikám japonské značky Toyo. Ještě horší pláště Davanti se u nás ani neprodávají. 

Neslavně ale v testu dopadly i výrobky známých značek. Nokian (WR D4), Michelin (Alpin A4) nebo třeba Continental (WinterContact TS 860) jsou jen uspokojivé. Pokud ale vybíráte pneumatiky třeba na Octavii, může být pořadí jiné, vzorek může na širších pneumatikách fungovat jinak.

To dokazuje souběžný test německého magazínu Autobild, který testoval pneumatiky o rozměru 225/54 R 17, který obouvá právě český bestseller. V tomto testu zvítězily právě pláště Continental WinterContact TS 860, na druhém místě jsou Goodyear UltraGrip Performance+ a třetí Michelin Alpin 6. Výhodnou volbou jsou podle německého motoristického týdeníku vyvážené pneumatiky Apollo Aspire XP Winter. Stojí 1737 korun, vítězné Continentaly přitom vyjdou na 2677 korun. Když si rozdíl vynásobíte čtyřmi, ušetříte při přezutí asi 3600 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy