Volkswagen má odpověď na starosti všech otců od velkých rodin. Test VW Multivan

Volkswagen má odpověď na starosti všech otců od velkých rodin. Test VW Multivan
Vedle vysoké ceny je potřeba přistoupit ještě na to, ze parkování v centru měst není žádný med...
...pravidelně hledat díru u chodníku na pětimetrové auto by pro některé mohlo znamenat noční můru.
Testovali jsme verzi s paketem Bulli. Má plakety na bocích a dvoubarevnou karoserii.
DSG převodovka občas trochu cuká při parkování, ale na dlouhé cesty je naprosto vhodná...
Foto: Eva Srpová
Eva Srpová Eva Srpová
16. 2. 2019 10:36
Multivan a jemu podobní jsou odpovědí všem, kteří touží po opravdu velkém rodinném univerzálním autě. Osobní verze dodávek totiž zvládnou téměř všechno, s tím se otcové a matky od rodin potýkají. Je v nich dost místa a na cestách jsou pohodlné. Horší je to pak s hledáním parkovacích míst a asi není potřeba dodávat, že cenově vyjdou na tolik, na kolik se při specifikování auta necháte unést. Drží si však zůstatkovou hodnotu, protože jde o žádané ojetiny. Testujeme Multivan T6.

Má mnoho nesporných kladů. Jde o špičkově navržený rodinný přepravník, do kterého se skvěle nastupuje, nabídne velkorysý prostor a cestovat v něm je radost. Nejen pro řidiče a pasažéra sedícího vedle něj, ale především pro všechny ostatní. I proto je Multivan snem mnoha rodin a dobré kusy se v bazarové inzerci moc dlouho neohřejí.

Volkswagen nabízí mnoho konfigurací, takže si auto můžete vytvořit přesně podle vašich potřeb. V nabídce je standardní i delší verze, míst může být jen pět, ale i osm. Sedadla se snadno posouvají po kolejnicích a zvládnou to i slabší jedinci. Můžete mít sedačky i otočné, s odkládacími a výsuvnými stolky, lze si poručit lůžkovou úpravu… A takhle bychom mohli pokračovat dál a dál. Limitem je skutečně jen cenový strop, který je dobré si v případě těchto vozů nastavit.

Pokud byste to neudělali, cena se hravě přehoupne přes dva miliony, přičemž základní verze startuje přesně na milionu. Vedle praktických řešení, ať už jde o komfortní sedadla s opěrkami, ohromné odkládací plochy nebo dokonce lůžkovou úpravu, Multivan láká i na špičkovou výbavu a prvky, které běžně znáte z osobních aut. Děti vás budou milovat za výklopnou obrazovku ze stropu auta s úhlopříčkou 15,4 palce a dvojicí bezdrátových sluchátek. Na cestách v létě k moři a v zimě na hory si budou ochotně pouštět pohádky a dvojice vpředu bude mít klid.

Také vynikající kožené sedačky s vyhříváním si posádka hned oblíbí. A jestli v zimě opravdu trávíte hodně času na horách, rozhodně se vyplatí pořídit si nezávislé topení. Volkswagen vám zkrátka v případě Multivanu nabídne stejný luxus jako pro osobní auta, i když má základ v dodávce, což platí i pro mobilní služby a bezpečnostní výbavu.

A nejlepší na tom je, že své kořeny v dodávce umí při řízení slušně maskovat. Samozřejmě, že to neznamená, že se řídí jako velké MPV. Sedí se hodně vysoko a sklon sedadla k volantu je přece jen trochu "autobusový", i když méně, než se zdá. Na chování na silnici si ale během chvíle zvyknete. Multivan se totiž skvěle řídí, cítíte, že ho ladili ve Volkswagenu, protože má precizně nastavený, i když tužší podvozek, vynikající pérování a stabilitu v zatáčkách, která běžně dodávkám nepřísluší.

Kombinace nejsilnějšího dvoulitrového dieselu se sedmistupňovou DSG převodovkou je z našeho pohledu tím nejvhodnějším pohonným ústrojím. Možnost v Multivanu neřadit je totiž silně návyková. Nafťák je navíc špičkově ultumený a hlasitěji se projevuje pouze zastudena při ranních startech. I to je ostatně důvod, proč jde o tak oblíbené auto mezi rodinami.

Když máte cestovat často a daleko, chcete co nejpohodlnější a nejkomfortnější vozidlo. Otáčky se totiž drží velmi nízko i při cestovních rychlostech nad dálničními limity, které platí v Česku. Přitom spotřebu jsme drželi do devíti litrů.

Na stejném úspěchu ostatně staví i ostatní, a proto osobní verze dodávek nabízejí třeba i Citroën, Peugeot nebo Toyota. A lákají hlavně na nižší cenu. Najde se hodně těch, kteří budou Multivan T6 kritizovat za odvážně vysokou cenovku a poukazovat na to, že řidič často převáží jen nevyužité kubíky prostoru a VW je dražší než Francouzi.

Ano, jsou levnější. Že to ale velké části klientely nevadí, dokazují i prodejní čísla. Multivan je totiž špičkově zpracovaný a co se týče ergonomie, nechává ostatní za sebou. A dobře zajištěná klientela ocení i luxusní prvky a rozmanitost příplatkové výbavy.

Volkswagen Multivan T6

Motor: naftový 4válec, 1968 cm3
Výkon: 150 kW (204) v 4000 ot./min.
Točivý moment: 450 Nm při 1400 ot./min.
Nejvyšší rychlost: 199 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,1 s
Kombinovaná spotřeba: 6,6 l/100 km
Provozní hmotnost: 2195 kg
Objem zavazadlového prostoru: až 4300 l
Základní cena vozu: 999 990 Kč
Cena testované verze: 1 942 768 Kč

Slogany o "aktivních rodinách" zní jako klišé, jenže v případě osobních dodávek lze jen těžko lépe popsat, pro koho skutečně jsou. Právě pro tyto lidi. Velké rodiny, které pořád někam jezdí. A nemusí jít jen o týdenní dovolenou v Chorvatsku, své o tom vědí všichni s dětmi - ze školy si pořád chtějí vodit domů kamarády a vícemístný povoz je k tomu jako dělaný.

Multivan navíc není jen unifikovaná krabice na kolech. Má svůj charakter, na který si během chvilky zvyknete. Jestli mohu doporučit, volte verzi 4Motion s pohonem všech kol, pokud to v zimě s horami myslíte vážně. Zasněžené cesty do kopce totiž zvládl s přehledem, zatímco jiná menší MPV s pohonem předních kol nechal za sebou. Vytahovat ze závěje Multivan by navíc nebylo nic příjemného.

 

Právě se děje

Další zprávy