Vstupenka do světa zábavy za 1,4 milionu stojí za to. Ford Mustang Bullitt v testu

Eva Srpová Eva Srpová
7. 1. 2019 13:27
Zábava, pro kterou každá koruna z 1,4 milionu stojí za to. Ford Mustang Bullitt je výjimečný sporťák s osmiválcem a pohonem zadních kol. A limitovaná edice odkazuje na nejdelší filmovou automobilovou honičku se Stevem McQueenem za volantem.
Málokteré auto se mu vyrovná. Ford Mustang Bullitt je výjimečný tím, kolik zábavy za rozumné peníze přináší. | Video: Tomáš Cetkovský, Eva Srpová

Je to přesně 50 let od doby, co se Steve McQueen alias detektiv Frank Bullitt proháněl v legendárním filmu Bullittův případ po kopcích San Francisca. A teď je jeho slavné auto Ford Mustang Bullitt zpátky, avšak v novém podání.

Po San Franciscu tehdy McQueen jezdil v GT390 fastback a honil dva padouchy v Dodge Charger 440. Je to proslulá nejdelší a filmovými i automobilovými fanoušky oceněná nejlepší automobilová honička ve filmu.

Trvala neskutečných 10 minut a 53 sekund. Steve navíc využíval kaskadéry co nejméně, zpoza volantu ho údajně nemohli dostat. Poznáte to tak, že když řidič není za zpětným zrcátkem vidět, v autě sedí dublér, když je odklopené, řídí Steve.

Nová limitovaná edice Mustang Bullitt se inspiruje autem z filmu. Jde samozřejmě o aktuální nový Mustang, ale co je zajímavé, na autě nenajdete žádná loga Fordu, není ani na masce chladiče a ani na zádi, logo vystřídal terč s nápisem Bullitt.

Ten se objevuje i v kabině, třeba na volantu. Před spolujezdcem je pak speciální plaketka s pořadovým číslem. Veškeré informace o cenách a technických údajích modelu Ford Mustang najdete tady.

Oproti běžnému fastbacku GT je Bullit jen o 85 tisíc korun dražší.
Oproti běžnému fastbacku GT je Bullit jen o 85 tisíc korun dražší. | Foto: Eva Srpová

Mustang Bullitt má nádherný zelený lak Dark Highland Green, který mu rozhodně sekne, a navíc odkazuje na původní auto. Kdo by si ale přál jinou barvu, ještě může mít bez příplatku auto černé, které zase připomíná druhý vůz z legendární superdlouhé filmové honičky, Dodge Charger.

Bullitt dostal i speciální 19palcová leštěná kola s rudými brzdovými třmeny a třeba bílou kouli jako hlavici řadicí páky, stejnou jako mělo McQueenovo auto.

Pětilitrový atmosférický osmiválec pod kapotou je dokonce silnější než běžný Mustang GT, má výkon 460 k, tedy o 10 koní vyšší. Přitom navýšení nemá na svědomí jen elektronika, je tu větší vzduchový filtr a upravené sání a také vylepšené výfukové potrubí.

Takových motorů, navíc pořád za dostupnou cenu, je na trhu jako šafránu. Startuje na částce 1 419 900, to je sice o 85 tisíc víc než běžné GT, má ale výborné audio Bang&Olufsen, navigaci, adaptivní tempomat i třeba odvětrávané kožené sedačky.

Mustang Bullitt není typické auto na okresky, i proto, že váží 1,8 tuny a je dokonce širší než sedmičkový bavorák. Umí jet rychle a hlavně se u toho umí nádherně předvádět. Těžko se dá poznat, že má vyšší výkon, ale rychlejší reakce na plyn a především boží zvuk jsou věci, kterých si všimnete.

Bullitt dostal také vylepšený systém s elektronicky řízenými klapkami ve výfuku. Se zvukem motoru si proto lze dost hrát. Můžete si například nastavit takzvaný tichý start. To když majitel nechce sousedy provokovat starty v brzkých ranních hodinách. Naopak je ale může pořádně otevřít ve chvíli, kdy se to hodí. A zvuk "véosmičky" je něco, co nemá konkurenci.

Mustang Bullitt je auto ze staré školy. Pořádný kus železa, který sází na léta prověřenou techniku. Potentní atmosférický osmiválec, manuál a pohon zadních kol. Působí možná trochu neurvale, možná dost americky, ale je to ohromná zábava. Dá se popsat jako pravý opak automobilové průměrnosti, ovšem v americkém balení. Steveovi alias Frankovi by se dost líbil.

Za možnost natáčet na polygonu děkujeme Autodromu Most.

 

Právě se děje

před 38 minutami

Rada: Při přípravě rozpočtu nebyly respektovány základní zásady

Kvalita přípravy státního rozpočtu byla letos významně narušena nerespektováním základních zásad, jako je úplnost a reálnost rozpočtové dokumentace. Důvodem je mimo jiné to, že s návrhem státního rozpočtu na příští rok se schodkem 320 miliard korun současně Poslanecká sněmovna schválila významné úpravy daní. S nimi přitom návrh rozpočtu nepočítá. Vyplývá to z pravidelné čtvrtletní zprávy o stavu veřejných financí a nastavení rozpočtové politiky, kterou dnes zveřejnila Národní rozpočtová rada.

Ta zároveň zopakovala, že na základě dostupných dat bylo letní zvýšení schodku letošního rozpočtu na 500 miliard korun nadměrné. Ke konci listopadu skončil rozpočet ve schodku 341,5 miliardy korun.

Národní rozpočtová rada je nezávislý odborný orgán, jehož hlavním posláním je vyhodnocovat, zda stát a další veřejné instituce dodržují pravidla rozpočtové odpovědnosti daná zákonem. Radě nyní předsedá ekonomka Eva Zamrazilová.

Zdroj: ČTK
Další zprávy