Téměř městský ideál: Test modernizovaného Suzuki Swift

Radek Pecák Radek Pecák
14. 12. 2013 8:04
Zájemce o tento vůz si může vybírat z množství variant
Výrazné barvy malému autu sluší
Výrazné barvy malému autu sluší | Foto: Radek Pecák

Jedním z aut, které velká část zájemců o malé městské auto vždy brala v úvahu, je hatchback Suzuki Swift

Auto má zajímavý design, kola jsou takzvaně v rozích, takže dobrá manévrovatelnost je zaručena, dále je u dealerů k dispozici velká nabídka verzí (existuje třídveřová i pětidveřová varianta, vůz může mít pohon všech kol a v nabidce je i sportovní verze) a kupující získá rovněž solidní poměr ceny a nabízené výbavy.

Letos Suzuki Swift vyráběné v Maďarsku podstoupilo omlazovací kúru. Vnější vzhled se měnil zejména u nejvyšší výbavy GLX, kde nyní v rozích předního nárazníku svítí "bumerangovitá" LED světla pro denní svícení.

S volantem a dalšími ovládacími prvky se
S volantem a dalšími ovládacími prvky se | Foto: Radek Pecák

Novinkou jsou také směrovky ve zpětných zrcátkách a elektrický posilovač řízení. Ten sice vidět není, zato by měl o několik desetinek litru každých sto kilometrů snižovat spotřebu.

 
Pro týdenní test jsme získali pětidveřový model s benzinovým motorem 1,2 a automatickou převodovkou, který přenášel točivý moment pouze na přední kola vozu.

Dozadu se pohodlně vejdou jen děti
Dozadu se pohodlně vejdou jen děti | Foto: Radek Pecák

Na rozdíl od třídveřové varianty je pětidveřový swift homologován jako pětimístný. Ale převoz pěti dospělých osob v interiéru současného swiftu je utopie.

Spíše pro menší postavy

I když swift trošičku klame tělem a zvenčí se nezdá být úzký (svoji malou délku 385 centimetrů samozřejmě nezamaskuje), uvnitř dospělí moc místa nemají. Vpředu to ještě ujde, vzadu je ale místa skutečně málo, a to ve všech směrech. Spokojeny mohou být jen děti. A to ještě nezmiňujeme zavazadlový prostor. Ložná plocha má délku jen něco mál přes půl metru, objem je 211 litrů a navíc je do něho kvůli vysoké  hraně špatný přístup.

Kufr je spíše symbolický
Kufr je spíše symbolický | Foto: Radek Pecák
 

Interiér ve swiftu zůstává i po modernizaci věren tradiční koncepci. Žádné experimenty se nekonají. Proto se s vozem velmi rychle sžije i ten, kdo má s touto značkou jen minimální nebo vůbec žádné zkušenosti.

Design je spíše střídmý, jen na volantu a na části palubní desky ho oživuje stříbřitý dekor.

Přední sedačky nejsou špičkou v segmentu, ale záda netrpí ani ujetí několika stovek kilometrů v jednom zátahu.

Pod  kapotou vozu pracoval čtyřválcový motor 1,25 s výkonem 69 kW. To na rozpohybování zhruba tunu těžkého vozu dostačuje. Loudat se rozhodně nemusíte ani mimo město v členitém terénu. Navíc se lze díky podvozku, který už není zdaleka tak tvrdý, jako v minulé generaci, zavítat i na silnice horších kvalit.

Manévrovací schopnosti jsou výborné
Manévrovací schopnosti jsou výborné | Foto: Radek Pecák

Automatická převodovka, která byla v testovaném voze, má pouze čtyři stupně. A to je v dnešní době určitě málo. Před změnou rychlostního stupně se navíc motor velmi často vytáčí do velmi vysokých otáček, což samozřejmě sluchu cestujících uvnitř nelichotí. Možnost přeřadit manuálně tu není. Navíc při dálniční rychlosti sto třicet kilometrů v hodině už otáčkoměr ukazuje 3500 otáček, což se logicky projeví na spotřebě dost přes sedm litrů na sto kilometrů. Jinak lze s vozem jezdit běžným způsobem za zhruba šest litrů.

Ve městě, kde se většinou jezdí jen rychlostmi do padesáti kilometrů v hodině, je i tento čtyřstupňový automat relativně příjemnou záležitostí.

Pokud tedy někdo hledá vůz na každodenní krátké jízdy ve městě a navíc má možnost na delší výlety přesednout do jiného automobilu, měl by o vážném seznámení se swiftem přemýšlet.

Technické údaje a cena:

  • Rozměry (d,š,v v mm): 3850, 1695, 1510
  • Objem zavazadlového prostoru: 211 l
  • Maximální výkon: 69 kW
  • Spotřeba: 5,6 l/100 km
  • Maximální rychlost: 160 km/hod
  • Zrychlení 0-100: 13,5 s
  • Prvky výbavy: 7x airbag, rádio, klimatizace, kožený volant s ovládáním rádioa, mlhová světla, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken a zrcátek
  • Cena s motorem 1, 2 a automatickou převodovkou: od 289 900 Kč

 

 

Právě se děje

Další zprávy