Tatra nezná bratra v praxi. Osmikolový speciál přejel a zmuchlal starou Avii, jako by to byl papír

Eva Srpová Eva Srpová
22. 11. 2017 7:11
Osmikolová armádní Tatra upravená na trialové závody hravě přejela kabinu staré Avie. Nápad vznikl z hecu mezi zaměstnanci Centra bezpečné jízdy Libros v Ostravě. Vtipné video ukazuje schopnosti auta a dokládá pravdivost přísloví, že Tatra nezná bratra.
Jak Tatra rozdrtila Avii | Video: SEJFER

Vozidlo Tatra 813 8×8 v úpravě pro truck trial, které se stalo hvězdou ve videu, pochází původně z armádního speciálu Tatra AM 50 a jedná se o vojenský ženijní automobil. 

"Tuším, že byl vyroben v roce 1979 a vozil pontonové mosty. Upravili jsme ho do truck trialové podoby v roce 2009. Obnášelo to úpravu motoru, speciální design nástavby z dílny Libros a natřeli ho oranžovou barvou," říká předseda představenstva ostravského centra bezpečné jízdy Dalimil Frič. 

Vůz se účastnil několika truck trialových závodů včetně Mistrovství Evropy truck trial v roce 2011.

Tatra pokořila Avii. Takto se baví v Ostravě s bývalým závodním speciálem.
Tatra pokořila Avii. Takto se baví v Ostravě s bývalým závodním speciálem. | Foto: Libros Ostrava

Nyní už tatrovácký speciál nezávodí, slouží k obchodním účelům centra. "Spolu se čtyřmi podobnými vozy kategorie truck trial, které jako Centrum bezpečné jízdy Libros Ostrava vlastníme, je k dispozici například pro výuku a výcvik řidičů složek IZS a armády ČR na našem technicko-terénním polygonu," dodává Dalimil Frič.

Jak vznikl nápad přejet Tatrou Avii? Zaměstnanci Librosu svorně tvrdí, že to bylo spontánní a spíše z hecu. V areálu stály staré Avie určené k sešrotování, a tak se s Tatrou jali vyřazená auta zdolat.

"Nebylo to ani první, ani poslední přejetí čehokoliv vozidlem Tatra. Mohu přislíbit, že se určitě dočkáme jiných nebo podobných pokusů," říká Libor Václavík, majitel centra Libros Ostrava.

 

Právě se děje

před 33 minutami

Rozpočet Ředitelství silnic a dálnic se zvýší o šest miliard

Letošní rozpočet Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vzrostl z původních 38 na 55 miliard korun. Příští rok se zvýší o dalších asi šest miliard. Na tiskové konferenci spojené s ukončením modernizace šestikilometrového úseku dálnice D1 u Velkého Meziříčí to v sobotu novinářům řekl premiér Andrej Babiš (ANO). Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla by bez navýšení rozpočtu nebylo možné dokončit všechny plánované práce.

Aktualizováno před 1 hodinou

Nehoda devíti aut na náledí uzavřela dálnici D4 ve směru na Strakonice

Při dvou nehodách na dálnici D4 poblíž Kytína ráno havarovalo celkem devět aut, sedm ve směru na Strakonice a dvě v opačném směru. Dálnice zůstává zčásti zavřená. Nikdo se vážně nezranil, řekli policejní mluvčí Pavel Truxa a mluvčí středočeské záchranky Petra Effenbergerová. Směr na Prahu byl po 11:00 zprůjezdněn, směr na Strakonice bude kvůli odstraňování následků nehod a uklízení vozovky zavřený do odpoledních hodin.

Auta havarovala v úseku mezi Kytínem a Voznicí na pomezí okresů Praha-západ a Příbram. Podle informačního webu Ředitelství silnic a dálnic bylo na vozovce náledí. Záchranná služba ošetřila tři zraněné. "Měli zranění lehčího charakteru, po nezbytné péči na místě byli převezeni do příbramské nemocnice," uvedla Effenbergerová.

Ve směru na Prahu i na Strakonice se vytvořily na dálnici kolony, zavřený úsek mohou řidiči objet, ve směru na Strakonice je možné sjíždět na 18. kilometru na Mníšek pod Brdy nebo na 21. kilometru u Kytína.

Zdroj: ČTK
Další zprávy