Navštívili jsme muzeum Tatry. Upravená expozice osobních aut láká dočasně i na MTX V8

Dočasně je v expozici k vidění i MTX Tatra V8.
Zatímco červená Tatra 613 patří k první sérii vozu ještě s chromovanými nárazníky a dalšími doplňky, černá T613 s hranatými světlomety je verze Speciál s o 150 mm prodlouženým rozvorem, jejíž výroba začala v roce 1979. Luxusnější verze byla určená pro nejvyšší státní představitele a údajně se jich vyrobilo jen 135.
Nejstarší T613 je v expozici prototyp italské karosárny Vignale, která zpracovávala původní návrhy nástupce Tatry 603. Auto bylo k vidění i dříve, teď je ale možné si jej prohlédnout ze všech stran a hledat rozdíly oproti sériové T613, jejíž tvary se dotvářely přímo v Kopřivnici.
Vedle speciálu MTX nechybí ani poslední osobní Tatra vůbec - model T700. Ten má se "Supertatrou" vlastně hodně společného. Vychází totiž také z T613, byť design byl poměrně výrazně pozměněný.
Ve střední části muzea je pak i nadále expozice věnovaná historii vozů Tatra s aerodynamickou proudnicovou karoserií. K vidění jsou všechny typy od T77 až po T87 a Tatraplan (na snímku) a nechybí ani prototypy včetně kompaktní Tatry 97, která ale kvůli druhé světové válce nikdy nedostala šanci na sériovou výrobu. V přímém srovnání s vozem KdF (pozdější VW Brouk) sice byla lepší, ale právě proto ji Hitler do výroby nepustil.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 8. 2022 6:02
Na podzim loňského roku otevřelo v Kopřivnici své brány Muzeum nákladních automobilů Tatra. Jedná se o druhou expozici věnovanou slavné automobilce, která se už podle názvu zaměřuje na nákladní auta. Původní Technické muzeum Tatra se vznikem nového neskončilo, místo nákladních ale vystavuje čistě jen osobní auta. Jak se expozice změnila, se podívejte v galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy