Taková Dacia tu ještě nebyla. Nový Duster už není chudý příbuzný, má moderní techniku i vzhled

Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 9. 2017 7:14
Z pohledu českého trhu je jednou z nejdůležitějších novinek Dacia Duster. Jedná se totiž o jedno z nejprodávanějších terénních aut na českém trhu, donedávna to byla také nejlevnější čtyřkolka na trhu. Ve druhé generaci vsadil Duster na osvědčené tvary, většinu dalších oblastí ale výrazně zlepšil. Například interiér je nyní výrazně hodnotnější, přesto se i v něm ale vyskytují nějaké chyby. Do následující grafiky se podívejte na naše první dojmy, které jsme nabírali přímo na frankfurtském výstavišti.

Na test dosluhující Dacie Duster s pohonem všech kol se podívejte zde.

Foto: Jan Matoušek

Prostor

Čelní sklo se posunulo o 10 cm dopředu, což pomohlo mírně zvětšit prostor pro cestující vzadu. Rozměry vozu, délka 4,3 m a šířka 1,8 m, se totiž příliš nezměnily. Pocitově vzadu více místa je, především v oblasti kolen, pořád by to ale pár centimetrů navíc chtělo. Šířka a výška zadní části interiéru jsou naopak v pořádku, tady není rumunské značce co vytknout. Kufr má základní objem 445 litrů, v případě volby verze s pohonem všech kol tento objem klesne na 376 litrů. Nepotěší vyšší nakládací hrana, hlubší dno a především fakt, že po sklopení zadních sedadel (poměr dva ku jedné) nevznikne rovná ložná plocha.

 

Právě se děje

Další zprávy