Takhle vypadá nové Lamborghini. Ale je maskované

Radek Pecák Radek Pecák
8. 2. 2011 0:54
Upekli ho z hliníku, křemíku a karbonu a důležité díly jsou udělány podle závodních technologií
Foto: Lamborghini

To, co se již několik měsíců proslýchalo, bude nejspíše skutkem. Z první oficiální fotografie nového dvanáctiválcového Lamborghini, které se stane nástupcem Murciélaga, a které má nést jméno Aventador, je zřejmé, že auto ponese mnohé rysy exkluzivního modelu Reventon. Určitě se v tiskové zprávě později dočteme, že inspirací byly tvary neviditelných bombardérů Stealth.

Až dosud italský výrobce supersportů prezentoval pouze některé technické detaily tohoto vozu, který bude mít svoji premiéru na ženevském autosalonu za několik týdnů. Například motor, zavěšení zadních kol či převodovku.

Foto: Lamborghini

Zatím se tedy ví, že motor bude mít větší objem než v Murciélagu - konkrétně 6,5 litru. Díky tomu a díky dalším úpravám samozřejmě také naroste výkon na rovných 700 koní.

Sedm set koní ve dvou metrácích

Nový motor je ale nejen silnější, ale také lehčí a  menší. Kombinuje se zde ušlechtilá ocel a slitiny křemíku a hliníku. Proto má hmotnost jen 235 kilogramů.

I nadále bude mít nový supersport poháněna všechna čtyři kola a síla motoru bude přenášena na kola přes automat ISR. Ten bude mít 7 stupňů a změna rychlostního stupně má trvat pouhých 50 milisekund. Tato převodovka je navíc výrazně lehčí než dosud používaná šestistupňová převodovka E-gear.

Foto: Lamborghini

Převodovku ISR bude možné nastavit do tří režimů. Silniční Strada s možností přepnutí do automatického řazení je určena pro pohodlnou jízdu, Sport zajistí dynamickou jízdu a nejrychlejší je okruhová Corsa. Její součástí je i Launch Control pro maximálně účinnou akceleraci z místa.

Světlou výšku je možné nastavovat

Dalším pozoruhodným technickým řešením způsob zavěšení kol. Suvná vzpěra se v současnosti používala pouze na závodních speciálech. Díky tomu je odděleno vedení a odpružení kol, což pak vede ke zlepšení ovladatelnosti vozu i odlehčení samotného odpružení.

Zavěšení je kvůli úspoře hmotnosti zhotoveno z hliníku. Speciální tlumiče navíc dovolují řidiči i nastavení světlé výšky vozu v rozmezí 4 centimetrů.

Karosérii vozu tvoří karbonový monokok, do kterého se bude stejně jako dosud stupovat dveřmi otevírajícími se vzhůru. Na zadní části vozu bude křídlo, které se ale vynoří až po dosažení patřičné rychlosti.

Uvnitř by se měl objevit další prvek známý z Réventonu - tedy digitální přístrojová deska.

U kolonky cena se u nového Lamborghini objeví nejspíše částka kolem 260 000 Euro bez daně. V základní výbavě budou nyní nově například parkovací čidla a navigace.  

 

Právě se děje

Další zprávy