reklama
 
 

Takhle se bude bojovat proti Tesle: podrobný přehled elektrických plánů automobilek

Důvodem není jen Tesla Foto: Jan Horčík

Důvodem není jen Tesla

Evropské, japonské i americké automobilky k tomu ovšem nenutí jen konkurence v podobě průkopnické Tesly. Klíčové jsou i stále přísnější limity emisí oxidu uhličitého. Zatímco dnes vypustí běžné evropské auto do ovzduší 113 gramů CO2 na kilometr, za tři roky bude platit omezení na 95 gramů a v roce 2025 klesne limit o dalších patnáct procent. Mezi odborníky i představiteli autoprůmyslu panuje přesvědčení, že s konvenčními spalovacími motory se těchto cílů dosáhnout nepodaří.

Kdo bude prodávat auta s průměrnými vyššími emisemi oxidu uhličitého, bude platit pokuty. "Kvůli dodržení emisních předpisů se automobilkám bude vyplácet elektrické vozy prodávat i s minimální či nulovou marží. Výrazné pokuty za překročení stanovených limitů emisí pro ně budou neradostnou alternativou," říká Petr Knap, partner EY pro automobilový sektor.

autor: Martin Přibyl | 30. 11. 2018 6:03

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama