Volkswagen odložil svolání superbů a passatů s podvodným softwarem. Oprava zvyšovala jejich spotřebu

Ondřej Běhal
12. 4. 2016 9:44
Volkswagen zpozdí v Evropě svolávání 160 tisíc vozů Passat a Škoda Superb k softwarovým úpravám, které měly vyřešit problémy s obcházením emisních testů. Podle informací Aktuálně.cz totiž současné řešení sice výrazně snížilo emise oxidů dusíku, ale mírně zvýšilo množství vypouštěného oxidu uhličitého, a tím pádem i spotřebu paliva.
Minulá generace VW Passat, které se týká svolávání.
Minulá generace VW Passat, které se týká svolávání. | Foto: Radek Pecák

Mluvčí automobilky Volkswagen uvedl, že přezkum spolkového úřadu pro motorová vozidla ukázal, že spotřeba pohonných hmot u některých dvoulitrových naftových motorů se po aktualizaci softwaru kvůli vyřešení problémů zvýšila.

"Musíme se znovu vrátit k práci na softwaru," uvedl mluvčí a upřesnil, že problém se týká 160 tisíc modelů Passat a Škoda Superb. Dodal, že svolávání 90 tisíc modelů A4, A5, Q5 a Seat Exeo s dvoulitrovým motorem začalo.

Podle informací Aktuálně.cz od důvěryhodného zdroje uvnitř automobilky tlačil Spolkový úřad pro motorová vozidla Volkswagen do co nejrazantnějšího snížení emisí oxidů dusíku (NOx), u nichž docházelo k podvodům, což se podařilo. Jenže technická řešení vedoucí ke snižování NOx většinou zároveň zvyšují produkci CO2, a tudíž spotřebu paliva, která je s emisemi oxidu uhličitého přímo úměrná. 

Jak souvisí spotřeba a emise CO2

Auta prodávaná jako nová na českém trhu si můžete seřadit podle spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého i dalších parametrů zde.

Volkswagen loni přiznal, že software umožňující obcházení emisních testů instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Německu musí Volkswagen do konce letošního roku svolat ke kontrole 2,5 milionu vozů vybavených tímto softwarem.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Další zprávy