Suzuki už prodává dva vozy SX4. Nový je označen S Cross

Radek Pecák Radek Pecák
21. 9. 2013 5:53
Nejlevnější verze vozu s pohonem všech kol stojí 489 900 Kč.
Suzuki SX4 2013
Suzuki SX4 2013 | Foto: Radek Pecák

S první generací vozu SX 4 Suzuki (společně s Fiatem a jeho modelem Sedici) vlastně stvořilo kategorii crossoverů, která dnes slaví stále větší a větší úspěch.

Tento vůz, který měl premiéru už v roce 2006, se stále prodává a bude prodávat. Nicméně, Suzuki právě nyní přidává do své nabídky v tuzemsku i další, větší vůz SX 4. Za tímto jménem vozí ještě označení S Cross.

U staršího a menšího vozu je v ceníku uvedena startovací cena 249 900 Kč, novinka tedy bude (v základní výbavě 359 900 Kč) o 110 tisíc korun dražší.

V obou případech jde o verze s pohonem pouze přední nápravy, přičemž nejlevnější původní SX 4 ve verzi 4x4 přijde na 359 900 Kč a v případě vozu SX4 S-Cross je to 489 900 Kč.

Představitelé značky jsou přesvědčeni, že oba vozy se budou dobře doplňovat. Zatímco menší je volbou spíše pro páry, u většího jde o plnohodontý rodinný vůz.

S délkou 430 centimetrů jde o podobně velký i zaměřený automobil jako je například Nissan Qashqai či Peugeot 3008.

Zavazadlový prostor má hodnotu 430 litrů. Zajímavostí, kterou konkurence nenabízí je sklopné zadní plato tak, aby do kufru mohli mít přístup cestující ze zadních sedaček, aniž by bylo nutné zastavovat a otevírat páté dveře vozu. Na zadních sedačkách, sklon jejichž opěradla je nastavitelný, se mohou poměrně pohodlně přepravovat i nadprůměrně vzrostlí jedinci, jak si na vlastní kůži vyzkoušel redaktor online deníku Aktuálně.cz s tělesnou výškou 186 centimetrů.

V základní výbavě i klimatizace

Pokud zákazník zvolí vůz vybavený pohonem všech kol, bude moci využívat jeho novou generaci. Systém s elektromagneticky ovládanou mezinápravovou spojkou v sobě zahrnuje čtyři režimy (Auto, Sport, Snow a Lock), přičemž přepínat mezi nimi lze otočným ovladačem na středovém panelu mezi předními sedačkami.

Pod kapotou vozu budou pracovat dvě čtyřválcové šestnáctistovky. Jedna spaluje benzín, druhá naftu. Benzinový spolupracuje buď s manuální pětistupňovou převodovkou nebo bezestupňovou převodovkou CVT. U dieselu se nabízí šestistupňový manuál.

U benzinového motoru s výkonem 88 kW je v případě verze s pohonem jen předních kol kombinovaná spotřeba 5,4 litru verze 4WD spotřebuje na ujetí sto kilometrů 5,7 litru nafty.

Dieselový agregát má rovněž výkon 88 kW a kombinovaná spotřeba je 4,2 l (2WD) či 4,4 litru (4WD). Maximální rychlost vozu je s oběma motory shodných 180 kilometrů v hodině.

V základní výbavě vozu je sedm airbagu (sedmý chrání kolena řidiče), dále elektronický stabilizační systém, systém pro sledování tlaku v pneumatikách, světla pro denní svícení, elektricky ovládaná všechna boční okénka, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, palubní počítač a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka.

S vozem se mohli novináři při tuzemské premiéře již krátce svézt. I přes déšť, který notně rozblátil terén, se vůz (ve variantě 4WD) dokázal vyšplhat na vrchol největší středočeské sjezdovky na vrchu Monínec a na silnicích v okolí prokázal stabilní chování a dobrou ovladatelnost na více i méně kvalitních asfaltových površích. Rodinám, které hledají nový vůz pro aktivní trávení volného času, by SX 4 S-Cross skutečně mohl vyhovovat. 

 

Právě se děje

Další zprávy