Suzuki Kizashi je na trhu. I s pohonem 4x4

Radek Pecák Radek Pecák
3. 12. 2010 10:49
Standardem jsou dokonce i kožená sedadla
Foto: Suzuki

Takové auto zatím v autosalonech značky Suzuki chybělo. Automobilka dosud nabízela hlavně malá auta do města a pak také sportovně užitkové vozy.

Nová modelová řada Kizashi chce zaujmout i manažery, kteří si pořizují auta střední třídy.

Ti, kdo se pro koupi tohoto vozu  rozhodnou, už nebudou muset přemýšlet, jaký stupeň výbavy by jim nejvíce vyhovoval. Kizashi se totiž bude nabízet pouze v jediné a maximální výbavě sport.

Každý kupec auta tak dostane 7 airbagů, ESP, xenonové světlomety s denním svícením, rádio s CD/MP3 a Bluetooth hands-free, dvuzónovou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel, přední a zadní parkovací senzory, tempomat, střešní okno, bezklíčový vstup a dokonce kožené čalounění sedadel.

Jeden motor, jedna výbava

Přemýšlet nebude nutné ani nad motorem. Ten je také k mání pouze jediný - čtyřválec 2,4 VVT. Pochází z Grand Vitary, je ale posílen na 131 kW. Ti, kdo touží po úsporném turbodieselu, tedy odejdou z showroomu Suzuki s nepořízenou. Také objem zavazadlového prostoru nemá nijak závratnou hodnotu - 461 litrů.

Motor může pohánět buď pouze přední kola nebo i  všechna čtyři pomocí systému převzatého z vozu SX4. Převodovka může být buď šestistupňová manuální nebo automatická.

Auto dosahuje s manuálem a pohonem předních kol maximální ryxchlosti 215 kilometrů v hodině, čtyřkolka s automatem jede o deset kilometrů v hodině pomaleji. Znatelný je také rozdíl ve zrychlení obou verzí. "Předokolka" umí odstartovat z nuly na stovku za 7,8 sekundy, čtyřkolce to trvá o sekundu déle. Spotřeba "dvoukolky" je 7,9 litrů na sto kilometrů, automat s 4x4 má jezdit za 8,3 litru. 

Za čtyřkolku a automat se připlácí 80 tisíc

Cena činí v případě verze s pohonem předních kol a manuální převodovkou 679 900 Kč, verze s automatem a pohonem všech kol 759 000 Kč.

S autem jsme se mohli již i krátce svézt po zasněžených silnicích kolem Karlštejna. Šlo o verzi 4x4 a tedy s automatickou převodovkou. Auto bylo i přes svou poměrně značnou délku (měří na délku 465 centimetrů) velmi dobře ovladatelné, řízení se Suzuki povedlo. Podvozek je sportovní, ale ne přehnaně tvrdý. Při vyšších otáčkách motoru ovšem do kabiny pronikal poměrně nepříjemný hluk.

 

Právě se děje

Další zprávy