SUV jako Ferrari. 19 modelů, které se v budoucnu mohou stát vyhledávanou klasikou

Jan Matoušek Jan Matoušek
9. 11. 2019 7:08
SUV jsou dnes nejpopulárnějším automobilovým segmentem napříč Evropou. U jednotlivých výrobců se přitom objevují již přes 20 let, řada z nich tak má šanci stát se v budoucnosti klasikami a sběratelsky vyhledávanými kousky. Třeba jako dnes Ferrari či Porsche. Britský magazín Autocar proto vybral 19 SUV a terénních automobilů, které by si brzy mohly vysloužit status klasického vozu.
Foto: Výrobci

Suzuki Vitara

Naopak Suzuki Vitara se v Česku nabízelo a na relativně omezenou nabídku ojetin lze na českém trhu narazit i dnes. První generace japonského vozu představená v roce 1988 stojí někde na pomezí SUV a off-roadu. Automobilka se mu snažila dát vyšší cestovní komfort, zároveň má ale Vitara i dobré terénní předpoklady. Jde například o žebřinový rám či přiřaditelný pohon všech kol. Typická je pro vůz široká nabídka verzí - karosářských i motorových. Narazit tak můžete na vůz s rozvorem 2,2 metru a třídveřovou karoserií, z něj odvozený kabriolet nebo naopak pětidveřovou variantu s rozvorem o délce 2,48 metru.

Pod kapotou se objevily benzinové čtyřválce, naftový agregát od Mazdy, a dokonce dvoulitrový šestiválec, který poháněl pětidveřovou variantu. Najít kousek nezasažený domácím úpravcem možná nebude jednoduché, pořídit si Vitaru nicméně můžete už kolem 50 tisíc korun. A pro ty, kteří chtějí vyčnívat, existuje ještě alternativa v podobě velmi kontroverzně tvarovaného typu X-90. Ten má techniku Vitary, ovšem s designem, který se často objevuje mezi nejméně povedenými. Více o historii Vitary čtěte zde.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Lyžařka Smutná skončila v dálkovém běhu v Itálii pátá

Lyžařka Kateřina Smutná doběhla pátá v závodu seriálu Ski Classics La Venosta na 34 kilometrů. Na vítěznou Norku Astrid Slindovou ztratila česká reprezentantka čtyři a půl minuty, za třetím místem zaostala o 19 sekund. Mužský závod v Itálii vyhrál Rus Jermil Vokujev, Jan Šrail obsadil 28. místo

Už v prvním stoupání nastoupila Slindová, která si na vrchařskou prémii na 11. kilometru přivezla náskok 20 sekund. V cíli měla k dobru více než tři minuty před Švédkou Brittou Norgrenovou. Boj o třetí místo ovládla další Norka Kari Gjeitnesová.

"Během závodu jsem se necítila úplně špatně, i když trať byla dost náročná. V posledních stovkách metrů mi ale totálně odešly nohy. Cítila jsem to už včera na tréninku, když jsem jela něco rychlejšího. Myslím, že v tom sehrála roli ta vysoká nadmořská výška," uvedla v tiskové zprávě eD system Bauer Teamu Smutná, která na začátku prosince doběhla v prologu v Livignu druhá.

Seriál Ski Classics bude pokračovat po Novém roce, 11. ledna se v Rakousku pojede Kaiser Maximilian Lauf.

Zdroj: ČTK
Další zprávy