Již skoro pět milionů kusů modelu Outback vyrobila japonská automobilka Subaru od roku 1995. V té době to byl první "kříženec" mezi klasickým kombi a terénními vozy. Až poté vzniklo mnoho dalších podobných vozů (Volvo XC70, Audi Allroad a třeba i Škoda Octavia Scout).
Nynější pátá generace tohoto vozu se v nabídce Subaru stává vlajkovou lodí, což znamená, že do výbavy dostává poprvé například i asistenční systém EyeSight.
Oproti minulé generaci konstruktéři vylepšili aerodynamiku vozu, snížili hlučnost, a směrem k větší strmosti upravili řízení vozu. Hlavní přednosti, kterými jsou stálý pohon všech kol a motory typu boxer, samozřejmě zůstaly.
Zážehová varianta má nadále zdvihový objem válců 2,5 litru a výkon narostl na 129 kW. Vznětový agregát dosahuje maximálního výkonu 110 kW. Obě pohonné jednotky jsou spojeny s převodovkou s plynule měnitelným převodem a diesel se nabízí i se šestistupňovou manuální převodovou skříní. Výhodou tohoto motoru je, že ač splňuje emisní normu Euro 6, na rozdíl od řady konkurentů nepotřebuje žádnou močovinu, a tudíž ani doplňování této chemikálie do speciální nádrže.
V porovnání s minulou generací se auto o dva a půl centimetru prodloužilo, a také o dva centimetry rozšířilo. Narostl i zavazadlový prostor o 22 litrů na nynějších 512 litrů.
Světlá výška vozu zůstala na úrovni 200 milimetrů, což vozu zajistí i hladký průjezd po kamenité lesní či horské cestě.
Kromě vylepšení kvality materiálů v interiéru vývojoví pracovníci japonské značky pracovali i na zlepšení aktivní i pasivní bezpečnosti. V tomto směru mají dokonce ambice stát se světovou jedničkou. Novinkou ve výbavě vozů s evropskou specifikací je systém EyeSight, který využívá údaje od dvou kamer za předním sklem.
Mezi funkce systému patří adaptivní tempomat, systém sledování jízdních pruhů a únavy řidiče a hlavně systém automatického nouzového brzdění. Auto zvládne samo zastavit na suchém povrchu dokonce až z rychlosti 50 kilometrů v hodině. Samo přitom rozezná překážky před vozem - od jiného vozu až po chodce či cyklistu. Zastavení jsme si během krátké prezentace mohli vyzkoušet sami. Před fotografií zadní části outbacku v životní velikosti auto, bez jakéhokoli našeho přičinění, dvakrát samo zabrzdilo. Při prvním pokusu jsme měli na tempomatu nastavenou rychlost 45 kilometrů v hodině, při druhém jsme ve stejném tempu vůz udržovali klasicky pomocí plynového pedálu.
Základní cena nového modelu Outback je stanovena na 939 000 korun včetně DPH. Jde o verzi s benzinovým motorem ve výbavě Active Lineartronic.
Seznam prvků výbavy tohoto vozu zahrnuje například mlhovky, kola z lehkých slitin, kožený volant, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání všech oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem, tempomat, elektronickou parkovací brzdu, systém EyeSight a sedm airbagů.