Subaru prodává novou generaci Outbacku. Je vlajkovou lodí

Radek Pecák Radek Pecák
27. 3. 2015 6:16
Křížence klasického kombi a vozu SUV nabízí Subaru již 20 let. Letos přijíždí v pátém vydání.
Maska chladiče má nyní šestiúhelníkový tvar.
Maska chladiče má nyní šestiúhelníkový tvar. | Foto: Subaru

Již skoro pět milionů kusů modelu Outback vyrobila japonská automobilka Subaru od roku 1995. V té době to byl první "kříženec" mezi klasickým kombi a terénními vozy. Až poté vzniklo mnoho dalších podobných vozů (Volvo XC70, Audi Allroad a třeba i Škoda Octavia Scout). 

Nynější pátá generace tohoto vozu se v nabídce Subaru stává vlajkovou lodí, což znamená, že do výbavy dostává poprvé například i asistenční systém EyeSight.

Oproti minulé generaci konstruktéři vylepšili aerodynamiku vozu, snížili hlučnost, a směrem k větší strmosti upravili řízení vozu. Hlavní přednosti, kterými jsou stálý pohon všech kol a motory typu boxer, samozřejmě zůstaly.

Subaru si dalo tentokrát více záležet na výběru použitých materiálů v interiéru.
Subaru si dalo tentokrát více záležet na výběru použitých materiálů v interiéru. | Foto: Aktuálně.cz

Zážehová varianta má nadále zdvihový objem válců 2,5 litru a výkon narostl na 129 kW. Vznětový agregát dosahuje maximálního výkonu 110 kW. Obě pohonné jednotky jsou spojeny s převodovkou s plynule měnitelným převodem a diesel se nabízí i se šestistupňovou manuální převodovou skříní. Výhodou tohoto motoru je, že ač splňuje emisní normu Euro 6, na rozdíl od řady konkurentů nepotřebuje žádnou močovinu, a tudíž ani doplňování této chemikálie do speciální nádrže.

V porovnání s minulou generací se auto o dva a půl centimetru prodloužilo, a také o dva centimetry rozšířilo. Narostl i zavazadlový prostor o 22 litrů na nynějších 512 litrů.

Objem kufru narostl o 22 litrů.
Objem kufru narostl o 22 litrů. | Foto: Subaru

Světlá výška vozu zůstala na úrovni 200 milimetrů, což vozu zajistí i hladký průjezd po kamenité lesní či horské cestě.

Kromě vylepšení kvality materiálů v interiéru vývojoví pracovníci japonské značky pracovali i na zlepšení aktivní i pasivní bezpečnosti. V tomto směru mají dokonce ambice stát se světovou jedničkou. Novinkou ve výbavě vozů s evropskou specifikací je systém EyeSight, který využívá údaje od dvou kamer za předním sklem.

Mnohé situace zvládnou za řidiče ohlídat dvě kamery umístěné za předním sklem.
Mnohé situace zvládnou za řidiče ohlídat dvě kamery umístěné za předním sklem. | Foto: Radek Pecák

Mezi funkce systému patří adaptivní tempomat, systém sledování jízdních pruhů a únavy řidiče a hlavně systém automatického nouzového brzdění. Auto zvládne samo zastavit na suchém povrchu dokonce až z rychlosti 50 kilometrů v hodině. Samo přitom rozezná překážky před vozem - od jiného vozu až po chodce či cyklistu. Zastavení jsme si během krátké prezentace mohli vyzkoušet sami. Před fotografií zadní části outbacku v životní velikosti auto, bez jakéhokoli našeho přičinění, dvakrát samo zabrzdilo. Při prvním pokusu jsme měli na tempomatu nastavenou rychlost 45 kilometrů v hodině, při druhém jsme ve stejném tempu vůz udržovali klasicky pomocí plynového pedálu. 

Základní cena nového modelu Outback je stanovena na 939 000 korun včetně DPH. Jde o verzi s benzinovým motorem ve výbavě Active Lineartronic.

Na suchém povrchu zvládne vůz před překážkou včas zastavit až z rychlosti 50 kilometrů v hodině.
Na suchém povrchu zvládne vůz před překážkou včas zastavit až z rychlosti 50 kilometrů v hodině. | Foto: Radek Pecák

Seznam prvků výbavy tohoto vozu zahrnuje například mlhovky, kola z lehkých slitin, kožený volant, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání všech oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem, tempomat, elektronickou parkovací brzdu, systém EyeSight a sedm airbagů.

 

Právě se děje

Další zprávy