Střídání ve vedení Audi. Markus Duesmann přichází z konurenčního BMW

ČTK ČTK
18. 11. 2019 10:12
Automobilku Audi od dubna příštího roku povede Markus Duesmann (50). Stane se zároveň členem představenstva Volkswagenu, kde bude zodpovídat a výzkum a vývoj. Duesmann měl dříve na starosti vývoj motorů a nákup v konkurenčním BMW. Informoval o tom koncern Volkswagen, pod který značka Audi patří.
Nový šéf Audi Markus Duesmann.
Nový šéf Audi Markus Duesmann. | Foto: Audi

Duesmann ve vedení Audi vystřídá Brama Schota, který ve funkci skončí 31. března. Agentura Reuters připomíná, že jde o druhý takový případ, kdy byl manažer přetažen od konkurence. Nynější šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess (61) přešel v roce 2015 také z BMW.

Na konci července obžalovala mnichovská prokuratura bývalého šéfa Audi Ruperta Stadlera a další tři lidi v souvislosti s emisním skandálem z podvodu a nezákonných reklamních praktik.

Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Software vyvinuli inženýři Audi.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy