Nesmrtelné evropské bestsellery. Tato auta měla dávno skončit, přesto se dál vyrábí

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 2. 2021 6:02
Lada nedávno odhalila modernizovanou podobu až sedmimístného kombi Largus. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby se nejednalo v základu o úplně první Dacii Logan MCV. Zatímco v Evropě už toto rumunské kombi dávno skončilo, na některých trzích je stále k dostání. Proto jsme se podívali, které další nám známé bestsellery zůstávají různě po světě nadále v prodeji, přestože v Evropě už je neseženete.
Foto: Lada

Dacia Logan MCV jako Lada Largus

Na počátku února zahájil AvtoVAZ výrobu omlazené Lady Largus, která není ničím jiným než rebrandovanou a nově i silně vizuálně zmodernizovanou Dacií Logan MCV první generace. Zatímco ta se představila v roce 2006 a o sedm let později ji vystřídal nástupce, Lada Largus se začala vyrábět až v roce 2012. Jednalo se tak o první projekt ruské automobilky poté, co ji pod sebe začlenil Renault.

Zpočátku byl Largus minimálně vizuálně přesnou kopií Loganu MCV, nabízel se též v pěti- i sedmimístném provedení a nechyběla ani dodávka. Z odlišností lze jmenovat dále vyztužený podvozek, jiné motory nebo lepší protikorozní ochranu. Postupně se ale ruská verze začala více odlišovat i vizuálně, došlo třeba na pseudoterénní variantu Cross, pohon na CNG a naposledy tedy na úplně novou přední část ve stylu dalších modelů Lada, respektive novou palubní desku včetně dotykového displeje multimediálního systému. Pod kapotou je zážehová šestnáctistovka s osmi nebo šestnácti ventily.

Je nutné podotknout, že Largus je v Rusku poměrně populární, od roku 2012 vznikl ve 450 tisících kusech a drží se mezi nejprodávanějšími auty. Ceny pak startují v přepočtu na asi 201 tisících korunách, ovšem s pěti místy a bez klimatizace.

 

Právě se děje

Další zprávy