Lukáš Vaverka
4. 5. 2019 6:24
Výraznému navýšení podílu elektromobilů na počtu prodaných nových aut stojí v cestě stále dvě hlavní věci - vysoká cena a omezená kapacita baterií. Přitom se už dlouho testuje mnohem elegantnější řešení: palivové články na vodík. Ani to ale pochopitelně není bez výhrad. Jakých? Přinášíme přehled.
Nedostatek stanic
Prakticky vzato je to ale v podstatě pořád jen vize. Vodíkové auto si teoreticky sice můžete pořídit, však v současnosti jsou ve výrobě hned tři takové automobily, ale vodík v podstatě není kde tankovat: v Česku funguje už deset let jediná vodíková stanice, a to veřejně nepřístupná v Neratovicích - neekologická, vyrábí totiž vodík ze zemního plynu.
Dalších šest až osm vodíkových stanic by u nás mělo podle představ ministerstva dopravy vyrůst do roku 2023, i tak bude ale pokrytí našeho území nedostatečné. Na východ od Neratovic se zatím nacházejí dvě stanice ve Vídni a okolí a jedna ve Štýrském Hradci, v takovém Polsku se teprve chystá otevření prvních dvou vodíkových stanic. Kdybyste snad chtěli, na vodík si dnes zkrátka moc nezajezdíte.