Slavné okruhové závodní vozy v historii Československa

Slavné okruhové závodní vozy v historii Československa
Škoda 1100 Sport, kterých vznikly pouhé dva kusy, se v roce 1950 také zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans. Jenže tehdy nevydržel motor. Vůz byl schopen vyvinout díky přeplňování kompresorem rychlost až 200 km/hod
Tatra T 607-2. Závodní bilance tohoto vozu je úctyhodná. Z celkem 35 startů vyhrály 30 závodů. V roce 1953 ustanovil československý rychlostní rekord 208 km/hod
T 602 Tatraplan Sport byl vůz, který Tatra postavila v roce 1949 pro závody na Masarykově okruhu v Brně. Tovární jezdec Bruno Sojka s ním tehdy v konkurenci vozů Formule 1 dosáhl devátého místa, přestože auto mělo pouze dvoulitrový motor a výkon pouze 80 koní a soupeřilo tedy s mnohem silnějšími vozy
Tatra 603 B5 je okruhová verze závodního vozu kopřivnické automobilky pro sezonu 1967. Tyto vozy například obsadily v roce 1967 během šestihodinového vytrvalostního závodu na Masarykově okruhu 2. a 3. místo za vítězným Porsche. V muzeu byl vůz vystaven s ejektorovým motorem Tatra 603 B6 pro závody v anglickém Goodwoodu
Foto: Radek Pecák
Radek Pecák Radek Pecák
25. 3. 2011 18:01

Auta, s nimiž jejichž jezdci získali v minulých desetiletích mnohá vítězství při okruhových závodech, byla v minulých měsících k vidění během výstavy k 80 letům Masarykova okruhu v Technickém muzeu v Brně. Nyní už se opět začínají chystat na závody, kde budou soupeřit s dalšími historickými automobily.

 

Právě se děje

Další zprávy