Slavné Avii dál hrozí konec, zaměstnanci zůstávají doma

Radek Pecák Radek Pecák
17. 5. 2013 12:56
Tento týden se v Avii pracovalo, na příští je opět plánována odstávka
Foto: Avia

Praha - Budoucnost slavné automobilky Avia zůstává nejasná. Většina zaměstnanců zůstane příští týden doma kvůli odstávce výroby. Co bude dál, netuší.

Deník Aktuálně.cz přitom již na začátku května napsal, že vedení tuzemské továrny vede s vlastníkem, indickou firmou Ashok Leylands Motors, jednání o tom, zda vůbec bude výroba nákladních aut v Letňanech zachována, případně v jakém rozsahu. Od začátku letošního roku Avia podle oficiálních údajů Sdružení automobilového průmyslu ČR vyrobila pouze jediné kompletní vozidlo.

"Vedení nám není schopné dát žádnou informaci, jak to bude s Avií dále. Zatím vždy řešíme situaci týden od týdne," sdělil pro online deník Aktuálně.cz šéf podnikových odborů Petr Rukavička.

"Kvůli odstávce ve výrobě bude příští týden docházet do zaměstnání pouze menšina zaměstnanců. "Jsou to ti, kteří dodělávají rozdělané zakázky, ostatní budou doma za podmínek dohodnutých v kolektivní smlouvě," dodal Rukavička.

Vedení firmy s novináři nekomunikuje. V současné době již nefunguje ani telefonní centrála firmy.

Přesto odboráři doufají, že nakonec jednání s vlastníkem firmy, indickou Ashok Leylands Motors, dopadnou tak, že výroba v Avii bude zachována.

Situace v Avii nabrala na jaře zvláštní obrat. Ještě na počátku letošního roku se totiž vedení Avie v čele s výkonným ředitelem Tomášem Jiřičkou na tiskové konferenci pochlubilo, že Avia vloni meziročně prodala  o 67 procent vozidel více než v roce 2011. O tři kusy dokonce překonala hranici 1000 vozů, což se stalo poprvé po více než deseti letech.

"Podařilo se nám po dlouhé době naplnit plány prodejů, tržeb i provozního zisku," uvedl tehdy Jiřička.

V současné době má Avia jen něco přes dvě stě zaměstnanců, což je zhruba jedno procento stavu z počátku devadesátých let minulého století. Počty vyrobených kusů automobilů v novém tisíciletí vytrvale klesaly, rekordního minima 300 kusů bylo dosaženo v roce 2009.

Od té doby se situace zvolna zlepšovala a Avia prezentovala plány na rozšíření svého výrobního portfolia.

Retrogalerie: Praga V3S a další slavné náklaďáky z dob socialismu

 

 

Právě se děje

Další zprávy