Slabikář dobíjení. Co musíte znát, aby vás život s elektromobilem neděsil?

Martin Přibyl Martin Přibyl
14. 7. 2020 6:04
V prvním díle našeho seriálu o elektromobilech jsme probrali, jaký vybrat a pro koho se takové auto hodí. Nyní přišla chvíle na základní pojmy, které byste měli znát, když už se pro něj rozhodnete. Všechny se týkají toho nejdůležitějšího, dobíjení: ať už je pomalé nebo rychlé, doma nebo na veřejné dobíječce.
Foto: Martin Přibyl

Ne všechny AC stanice nebo wallboxy jsou ale takto pomalé, využívají třífázový rozvod. Doma se dá běžně s wallboxem a třífázovým 16A připojením dosáhnout dobíjecího výkonu 11 kW, s vyšším jištěním dokonce 22 kW. V takovém případě je pak omezující technika vozu. Zmíněné e-Niro má palubní dobíječku o výkonu 11 kW, to je tedy i maximální výkon, který může při dobíjení střídavým proudem využít. Baterie se tedy naplní za rozumné čtyři hodiny. Zcela bez problémů přes noc.

K časům je také nutné podotknout, že jen málokdy se auto dobíjí od nuly. Při každodenním použití, bude šofér dobíjet často jen z padesáti nebo šedesáti procent a pak dobití do plna (nebo na využitelnou 80% úroveň) netrvá tak dlouho.

 

Právě se děje

Další zprávy