Zdražování aut pokračuje. Za jaké značky si připlatíte?

Radek Pecák Radek Pecák
Aktualizováno 7. 1. 2014 16:15
Renault zdražil svůj žádaný model Clio již podruhé v krátkém čase.
Nejlevnější rodinný kombík na trhu podražil o deset tisíc korun.
Nejlevnější rodinný kombík na trhu podražil o deset tisíc korun. | Foto: Dacia

I v novém roce pokračuje odborníky předpovídané zdražování nových osobních automobilů, které se prodávají na tuzemském trhu.

Podle údajů ze serveru vybermiauto.cz zdražily v posledních dnech hlavně vozy francouzských značek a také prakticky všechny nabízené osobní Fordy. Na tuzemském trhu jsou nyní ve srovnání s loňskými cenami většinou o deset tisíc korun dražší. Právě o tuto sumu se zdražilo malé MPV B-Max. Nyní lze tento vůz s benzinovým motorem 1,4 koupit od 289 990 Kč.

Stejně vysoké je navýšení ceníků u městského vozu Fiesta (nyní verze s pěti dveřmi stojí od 234 990 Kč), pětidveřového rodinného hatchbacku Focus (teď je nejnižší cena 309 990 Kč), kombíku Focus (nově od 349 990 Kč) a minivozu Ka. Ten je nyní v nabídce jako vůbec nejlevnější Ford za nejméně 179 990 Kč.

Velký rodinný vůz Galaxy zdražil dokonce o dvacet tisíc korun. Zájemci o něj si musí připravit přinejmenším 679 990 Kč.

Clio zdražili podruhé

Již podruhé během několika posledních týdnů zvyšoval ceny Renault Česká republika. Cena hatchbacku Renault Clio se teď dostala už na nejméně 229 900 Kč. 

Zdražil i rodinný model Mégane. Ten kvůli tomu přišel o pozici nejlevnějšího rodinného hatchbacku v Česku. Levnější než Renault Mégane (od 274 900 Kč) je teď Kia Cee´d (269 980 Kč). 

Tuzemské zastoupení této francouzské automobilky rozhodlo i o zvýšení cen modelů Dacia, neboť tato rumunská automobilka rovněž patří do koncernu Renault.

Dacia Logan s cenou 164 900 Kč sice nadále zůstává nejlevnějším novým vozem, který si zákazníci mohou v Česku koupit, musí však za něj nyní zaplatit o pět tisíc korun více než v minulém roce.

Kombík Logan MCV zdražil dokonce o deset tisíc korun a je nyní k mání od 189 900 korun. O pět tisíc se zvýšily i ceny hatchbacku Sandero a rodinných modelů Dokker a Lodgy ve vyšších výbavách. Až o deset tisíc zdražily některé varianty oblíbeného terénního Dustera. Jeho podrobně okomentovaný nový ceník najdete zde.

Citroën zdražil a nyní zlevňuje

Řadu automobilů zdražila rovněž francouzská automobilka se lvem ve znaku. Nejmenší navýšení ceny (o 3500 Kč) je u městského SUV Peugeot 2008, drtivá většina ostatních nabízených vozů zdražila nejméně o pět tisíc korun a v některých verzích až o padesát tisíc. Plošně zdražil například v Kolíně vyráběný minivůz Peugeot 107. Po přirážce deset tisíc korun nyní jeho základní cena činí 205 000 Kč.

Zatímco nový hatchback 308 tuzemské zastoupení Peugeotu zatím nezdražilo, dosluhující kombi 308 SW minulé generace zvýšilo své ceny o pět až patnáct tisíc korun. Nejlevnější verze městského modelu 208 se zdražila také o pět tisíc korun na 225 000 Kč. Manažerský Peugeot 508 pak zdražil ve všech verzích o dvacet tisíc korun.

Citroën, který je sesterskou značkou Peugeotu ve francouzském koncernu PSA, zdražoval své vozy už vloni. Tehdy plošně. Na počátku roku 2014 sice také u některých verzí svých automobilů ceny zvýšil (například u akční verze Vitamin modelu C4 o pět tisíc korun na 299 900 Kč), ale řadu aut je nyní možné získat levněji. Rodinný sedan C-Elysée zlevnil plošně o tisícikorunu na 229 900 Kč a osobní verze užitkového vozu Berlingo stojí teď v některých specifikacích méně až o patnáct tisíc korun. Více najdete v tomto článku.

Jiné než francouzské značky zatím na počátku roku zdražovaly jen ojediněle. Citelné je ale zdražení lexusu RX o 160 000 korun. Dražší jsou také další modely této luxusní japonské automobilky.

Dobrá zpráva od Hondy

Ve výčtu zpráv o zdražení se najdou i výjimky. Například Honda zlevnila hatchback Civic modelového roku 2014 o čtyřicet tisíc v případě benzinové čtrnáctistovky a o padesát tisíc u silnějšího motoru 1,8 l.

Vlnu zdražování nastartovala na sklonku loňského roku tuzemská Škoda. Jako první zdražila sportovní verze Octavia RS a také superb. V případě prvního modelu se cenovka zvýšila o deset tisíc korun, v případě druhého o pět tisíc Kč. Tehdy to tiskové oddělení automobilky zdůvodňovalo zdražením dovážených komponent, které vozy obsahují a také velkým zájmem o ně. Zdražil i největší domácí konkurent - Hyundai. V případě malého vozu i20 šlo o navýšení ceny o dvacet tisíc korun. Zdražil také manažerský vůz i40, velké SUV Santa Fe či sportovní Veloster.

O loňském zdražování Renaultu či Citroënu již řeč byla. Kromě nich udělala krok nepopulárním směrem také japonská Toyota. Cena u modelu Yaris narostla o patnáct tisíc, u Aurisu o dvacet.

 

Právě se děje

Další zprávy