Škodu Fabia už si pořídíte pouze s tříválcovým motorem. Končí oblíbený čtyřválec 1.2 TSI

Ondřej Běhal
1. 3. 2017 16:13
Od začátku června se začne Škoda Fabia vyrábět pouze s tříválcovými motory. Poslední čtyřválec, oblíbený benzinový turbomotor 1.2 TSI, totiž vystřídá tříválcová pohonná jednotka 1.0 TSI. Škoda u aut s novým motorem slibuje nižší emise škodlivin a spotřebu, u většiny verzí také o něco lepší dynamiku.
I Škodu Fabia Combi používanou v Česku často jako rodinné auto budou pohánět výhradně tříválcové motory.
I Škodu Fabia Combi používanou v Česku často jako rodinné auto budou pohánět výhradně tříválcové motory. | Foto: Vojtěch Marek

Nejen minivůz Škoda Citigo, ale také o třídu větší Fabii a Fabii Combi už do budoucna pořídíte pouze s tříválcovými motory. Poslední čtyřválec, hojně prodávaný benzinový turbomotor 1.2 TSI v obou výkonových variantách 66 i 81 kW, vystřídá ve výrobě od 22. týdne letošního roku tříválcový agregát 1.0 TSI/70 a 81 kW.

Půjde o technicky podobný motor, jaký Škoda nabízí i pro větší Octavii, kde ale disponuje vyšším výkonem až 85 kW. Jeho recenzi si můžete přečíst zde. Nově se budou všechny tříválcové motory pro škodovky vyrábět v Mladé Boleslavi.

Škoda slibuje u fabií vybavených novými tříválcovými motory většinou lepší parametry než u předchozích čtyřválcových pohonných jednotek. Otázkou je, jak se podaří potlačit typický hrubý zvuk a vibrace tříválce.

Slabší varianta dostane o 4 kW vyšší výkon, o 0,3 s se sníží čas potřebný pro dosažení rychlosti 100 km/h z místa (10,6 s). Mírně vzroste i maximální rychlost, až na 187 km/h u kombíku. Pružné zrychlení, tedy akcelerace ze 60 na 100 km/h a z 80 na 120 km/h má zůstat totožné. Průměrná spotřeba by měla klesnout o 0,3 l na každých 100 km na hodnotu 4,3 l. 

U silnější varianty už nejsou výhody tak jednoznačné. Výkon 81 kW totiž zůstává a dynamika měřená zrychlením z 0 na 100 km/h se mírně zhorší. Pružné zrychlení by ale mělo být výrazně lepší u verze s automatickou převodovkou. Spotřeba by měla klesnout o 0,3 l na 4,4 l.

Výměna motorů 1.2 TSI za tříválcové 1.0 TSI proběhne i u většího modelu Rapid. Tam ale zůstanou v nabídce i benzinový čtyřválec 1.4 TSI a naftový 1.6 TDI. U fabií začíná již nyní nabídka benzinových motorů na tříválcích bez turba 1.0 MPI. Třemi válci disponují i naftové motory 1.4 TDI.

Fabia s novými motory se poprvé ukáže začátkem března na ženevském autosalonu, kde budou k vidění i drobná zlepšení u tohoto modelu. Novinkou jsou komunikační služby Care Connect. Díky vestavěné SIM kartě budou moci být fabie vybaveny systémem automatického tísňového volání, nebo je půjde pomocí telefonu třeba vyhledat na nepřehledných parkovištích.

Ceník Fabie 1.0 TSI vydá Škoda v druhé polovině dubna. První vozy dostanou zákazníci koncem června.

 

Právě se děje

Další zprávy