reklama
 
 

Foto: 30 nejprodávanějších aut prvního pololetí. Je mezi nimi jedenáct značek a také sedm škodovek

10. 7. 2017
V prvním pololetí letošního roku bylo v Česku zaregistrováno celkem 144 451 nových osobních automobilů. Celkově se prodeje oproti loňskému roku zvýšily o 8,79 %. V samotném červnu činil nárůst 3,6 %, kdy se prodalo 26 634 aut. Suverénním lídrem českého trhu je mladoboleslavská Škoda, která v červnu prodala 8551 nových aut a za letošní rok celkem 45 232. Druhý je Volkswagen a třetí Hyundai. Zajímavé je, že z celkového počtu prodaných vozidel bylo 75 % přihlášeno na firmu. Podívejte se na třicet nejprodávanější modelů.

Mezi 30 nejprodávanějšími modely českého trhu najdete sedm škodovek, pět volkswagenů, čtyři hyundaie a dacie, tři renaulty a dva fordy. Po jednom zástupci mají v nejlepší třicítce modelů také SEAT, Kia, Opel a Nissan.

Pokud byste se chtěli podívat na kompletní žebříček nejprodávanějších automobilů na českém trhu za poslední půlrok nebo jenom za měsíc červen, klikněte zde.

Pozici nejoblíbenějšího segmentu drží SUV s podílem 23,22 %, na druhou pozici se vrátila nižší střední třída s podílem 19,69 % a třetí malé vozy (19,02 %). Z hlediska pohonných hmot se situace nemění.

U osobních automobilů dominují benzinové motory s podílem 57,26 %, naftový motor mělo jen 38,50 % prodaných aut. Mezi alternativními palivy kralují vozidla na CNG s 1466 prodanými vozy (podíl 1,01 %) před hybridy (1343) a vozidly na LPG (614). Elektromobilů se za celou první polovinu roku prodalo jen 149.

V žebříčku jednotlivých značek samozřejmě suverénně kraluje Škoda se 45 232 registrovanými automobily, což představuje podíl 31,31 %. Druhý je Volkswagen (15 241) a třetí Hyundai (10 847). Následují čtvrtý Ford (8596), pátá Dacia (7572), šestý Renault (5770), sedmá Kia (4776), osmý Peugeot (4691), devátý Mercedes-Benz (4554) a nejlepší desítku uzavírá Toyota (4291). 

U Čechů je stále nejoblíbenější karoserií kombík s podílem 26,73 %, pomalu se na něj ale dotahují SUV (23,22 %).  Přes 17 procent pak tvoří hatchbacky a liftbacky, zatímco klasické sedany si žádá jen 11 procent kupců.

Za poslední půlrok přibylo na českých silnicích nejvíce automobilů v bílé barvě (29,21 %), následují šedá (22,48 %), modrá (14,04 %), červená (11,83 %) a černá (10,31 %).

autor: Jiří Kaloč | 10. 7. 2017

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama