Tmavá Škoda Superb Combi vévodí představám o typickém automobilu českých manažerů

Jiří Kaloč
28. 11. 2016 10:21
Nejtypičtější značkou českého manažerského vozu je Škoda. Za ní následuje Audi a Volkswagen, čtvrté místo patří BMW. Z modelů si drží nejvyšší pozice opět vozy Škoda, v pořadí Superb a Octavia. 44 manažerů vozových parků firem považuje za nepopulárnější karoserii kombi, 40 procent preferuje hatchback. Očekává se ovšem ofenziva vozidel SUV. Fakta vyplývají z průzkumu Manažerský vůz pro leasingovou společnost Volkswagen Financial Services, který byl realizován v červnu 2016 metodou CATI a CAWI. Průzkumu se zúčastnilo 203 fleetových manažerů ve vybraných malých, středních a velkých firmách v České republice s minimálním počtem pěti firemních automobilů do 3,5 tuny.
Foto: Aktuálně.cz

Značku Škoda zmiňuje téměř polovina manažerů vozových parků firem (48 %). Nejčastěji se jedná o modely Škoda Superb a Octavia s karoserií kombi. Dalších 12 procent dotázaných si myslí, že typickým manažerským automobilem je u nás Audi A6, popřípadě Volkswagen Passat. Co se týče odstínu, preferují manažeři tmavší odstíny jako černou nebo tmavě šedou barvu.

Podle Jana Sedláčka  ze společnosti Volkswagen Financial Services musí manažerské vozy skloubit očekávání uživatele i jeho zaměstnavatele, což není vždy lehké. Mezi hlavní kritéria při výběru patří výbava, spolehlivost, vzhled a výkon. 

„Z pohledu firem, respektive jejich fleetových manažerů, vstupuje do výběru manažerského vozu ještě jeden zásadní atribut. Jedná se o optimální kombinaci komfortu, nákladů a personalizovaných služeb. Při pořizování firemních vozidel hrají důležitou roli i nabízené extra služby, jaké představují například nárok na náhradní vůz v případě opravy, perfektní servis a co nejjednodušší nástroj na spravování vlastního vozového parku,“ říká Jan Sedláček.

Mezi typické vozy pro manažery se postupně řadí i automobily kategorie SUV a různé crossovery, jejichž základem je právě SUV. Segment fleetových prodejů tím vlastně jen reaguje na oblibu SUV, která rok od roku roste jak ve světě, tak také u nás. Jen za posledních deset let se v České republice zvýšil tržní podíl vozů SUV desetkrát. Zatímco v roce 2005 bylo na českém trhu registrováno 2448 nových SUV a terénních vozidel, loni to již bylo 43 962. Tržní podíl tak vzrostl z přibližně dvou procent na více než 19 procent.

Podle interních statistik společnosti Volkswagen Financial Services vyplývá, že kompaktní SUV se pomalu, ale jistě stává nejvyhledávanější kategorií služebního vozidla mezi manažery jednotlivých firem, kteří potřebují pohodlný automobil pro každodenní užívání a zároveň optimální univerzální vozidlo pro rodinu a mimopracovní aktivity, které dnes představují různé formy aktivního trávení volného času.

Výrazně se také rozrůstá nabídka těchto modelů na trhu, za všechno hovoří reakce veřejnosti na každou informaci o nové Škodě Kodiaq, kterou již má ve svém hledáčku řada firem. I když typickým manažerským vozidlem mladoboleslavské automobilky zůstává i nadále Superb, Kodiaq mu s největší pravděpodobností bude výrazným způsobem konkurovat.

Přestože největší podíl mezi manažerskými vozy zatím mají klasická pohonná ústrojí na fosilní paliva, budoucnost může patřit hybridním pohonům zejména typu plug-in, tedy s dobíjecími bateriemi z externího zdroje, jejichž počet na trhu neustále roste. Na nabídku tzv. plug-in hybridů na českém trhu se ostatně podívejte zde. Mezi manažerskými vozidly se v příštích několika letech mohou začít objevovat i elektromobily.

 

Právě se děje

Další zprávy