Škodovka má rekord. Vidí ji stamiliony fanoušků hokeje

Radek Pecák Radek Pecák
10. 5. 2012 5:30
Reportáž ze Stockholmu: Jak vypadá dvacetileté partnerství Škoda Auto a hokejového MS
Foto: Aktuálně.cz

Na ulicích ve Stockholmu mají převahu automobily značky Volvo. Švédové tuto značku zjevně nezatratili, přestože už je nějaký ten pátek v čínských rukou. České škodovky tu jezdí také, ale musíte je více hledat.

Teprve s přiblížením k hale Globen, kde se odehrává švédská část letošního mistrovství světa v hokeji, koncentrace log s okřídleným šípem stoupne.

Společnost Škoda Auto je letos již podvacáté v řadě oficiálním hlavním sponzorem mistrovství světa v ledním hokeji IIHF. Takto dlouhý sponzoring je dokonce zapsaný v Guinessově knize rekordů.

Škodovka pomáhá organizátorům především ve formě flotily 45 oficiálních automobilů, kterými jsou letos superby combi. Během každého z oněch dvaceti šampionátů Škoda poskytuje organizátorům zhruba 40-50 automobilů.

Foto: Radek Pecák

"Za tu dobu již vozy Škoda ve službách pořadatelů najezdily přes pět milionů kilometrů a ani jednou je na cestách nezastavil technický problém," chlubí se mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. 

Citigo před stadionem, na chodbě i v hledišti

Vedle toho mají lidé na stadionu i u televizních obrazovek možnost vidět logo mladoboleslavského výrobce aut i jeho produkty před stadionem i v jeho útrobách.

Na ledové ploše je obří logo ve středu hrací plochy, další nápisy Škoda jsou vidět na mantinelech a na dresech a přilbách týmů České republiky, Slovenska, Norska, Francie a Kazachstánu.

Letošní šampionát chce Škoda Auto využít k podpoře prodejů malého městského vozu Citigo. Právě od května je totiž Citigo k dispozici u evropských prodejců.

Foto: Radek Pecák

Loga se pak objevují i v hledišti. Na vlaječkách a papírových přilbách, které se rozdávají ve stánku Škody na prostranství před halou Globen

Letošní novinkou je aplikace 2012 IIHF WM App powered by Škoda, určená pro chytré telefony iPhone, iPad, Android, Windows Phone a BlackBerry. Díky ní se informace o mistrovství dostanou zdarma přímo do smartphonů hokejových fanoušků.

Součástí propagace značky jsou i různé doprovodné akce, které mají přitáhnout pozornost médií. Jednou z nich bylo vytvoření obří hokejky z dvaceti aut Škoda na lyžařském svahu ve Stockholmu. 

Na dalších pět let

Škoda bude sponzorem mistrovství v hokeji minimálně dalších pět let. Současná smlouva mezi automobilkou a mezinárodní hokejovou federací IIHF již totiž byla prodloužena až do roku 2017.

Foto: Radek Pecák

Odborníci na marketing pracující pro značku Škoda tvrdí, že se jí tento počin vyplácí.

Například v loni totiž během přenosů ze zápasů bylo logo nebo nápis Škoda v záběrech televizních kamer v 66 procentech vysílacího času. Podle kvalifikovaných odhadů jako hlavní sponzor mistrovství v ledním hokeji osloví Škoda zhruba 800 milionů televizních diváků na celém světě.

Navíc přes 58 procent celosvětových a téměř 85 procent evropských prodejů značky Škoda je dosahováno v zemích, do kterých jdou přenosy z mistroství.

Foto: Aktuálně.cz

58 procent evropských prodejů je přitom realizováno v zemích, kde televizní přenosy z mistrovství mají největší sledovanost - včetně klíčových trhů automobilky v Rusku, České republice a Německu.

"Naše silná přítomnost jako oficiální hlavní sponzor při mistrovstvích světa v ledním hokeji IIHF přispívá již po dvě desetiletí důležitým způsobem k úspěšné historii automobilky Škoda. Významně podpořila image a známost naší značky na mezinárodních trzích," zdůrazňuje předseda představenstva firmy Winfried Vahland.

--------------------------------------------------------------------------------

Prodej aut Škoda Citigo i dalších automobilů značky Škoda.

 

Právě se děje

Další zprávy