Mladá Boleslav - Celkem 1 055 500 vozů prodali v roce 2015 dealeři značky Škoda po celém světě. Rekord z roku 2014 byl překonán o 18 300 aut, tedy o necelé dvě procenta.
Nejprodávanějším modelem je nadále Octavia, jehož prodeje stouply meziročně o 11 procent na 432 300 kusů.
Nejdůležitějším trhem pro mladoboleslavskou Škodu Auto zůstává Čína, přestože tamní prodeje zůstaly na stejné úrovni jako v roce 2014.
Vyplývá to z dnes zveřejněných statistik.
Octavia, Rapid, Fabia
Octavií se prodalo více než dalších dvou modelů dohromady, které za ní v žebříčku následují. Druhý Rapid zaznamenal 194 300 kusů a oproti loňsku si o 12 procent pohoršil, třetí Fabia si připsala 192 400 a meziročně si polepšila téměř o 20 procent.
SUV Škoda Yeti spadlo vinou tříprocentního zhoršení prodejů pod stotisícovou hranici. Dále ještě vloni Škoda prodala přes 80 tisíc Superbů, 16,6 tisíce kusů končícího modelu Rooomster a 40 tisíc vozů Citigo.
Hlavním trhem zůstává Čína
Nejvíce aut - 281 700 - loni Škoda opět prodala v Číně. Je to ale jen o tři sta kusů více (0,1 procenta) než v roce 2014.
V západní Evropě prodeje vzrostly na 430 900 kusů, což je vylepšení o 4,3 procenta. Ještě lépe si značka vedla na svém druhém nejdůležitějším trhu - v Německu. Z autosalonů tam během loňského roku vyjelo 158 700 nových Škodovek - meziročně o 6,2 procenta více.
Největší růst byl zaznamenán ve střední Evropě - meziročně o 14,8 procenta na 172 100 prodaných aut.
Naopak největší pokles nastal v Rusku. Oproti 84 400 vozům z roku 2014 se tam loni prodalo jen 55 000 aut s okřídleným šípem na kapotě.