Papežský Enyaq nebo rozříznuté WRC. V pražském obchodním centru vystavují škodovky

Před- a meziválečné automobily Laurin & Klement na centrálním pódiu.
Jednou z historicky nejhezčích škodovek je závodní dvoumístný otevřený speciál 1100 OHC, jehož vývoj začal v roce 1956. Základem motoru byla jednotka ze sériové 440 Spartak, ovšem upravená tak, že ve výsledku měl 583 kilo vážící závodní speciál výkon 67,7 kilowattu a jezdil až 190 km/h.
130 RS, která se vyráběla jak v soutěžním, tak i okruhovém provedení, byla ještě o něco úspěšnější. Během osmileté aktivní kariéry například vyhrála ve své kategorii slavnou Rallye Monte Carlo v roce 1977.
Toto už je Laurin & Klement Se z roku 1913 (výroba samotná probíhala mezi lety 1913 a 1917) s řadovou čtyřválcovou devatenáctistovkou o výkonu 14,7 kilowattu a téměř 2,8 metru dlouhým rozvorem náprav.
Octavia, Felicia a 1000 MB. Trojice na sebe bezprostředně navazujících modelů - Octavia a Felicia se vyvinuly v roce 1959 z modelů 440 a 450, "tisícovka" pak v roce 1964 představovala velmi důležitý předěl v historii mladoboleslavské automobilky. Dostala totiž tehdy moderní koncepci s motorem vzadu a pohonem zadních kol, kterou si auta s okřídleným šípem udržela až do roku 1990, kdy už ale byla beznadějně zastaralá.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 3. 2023 15:35
Loni se v pražském obchodním centru Arkády Pankrác prezentovaly historické automobily Peugeotu, letos štafetu až do 26. března převzaly modely domácí Škody Auto. Průřez historií značky je to skutečně velkorysý, k vidění jsou asi tři desítky automobilů a motocyklů od těch nejstarších se značkou Laurin & Klement až po papežský Enyaq iV. Co je k vidění, najdete v galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy