Škoda už má označení pro svá budoucí auta s hybridním pohonem. Jejich éra nastane za tři roky

Radek Pecák Radek Pecák
9. 8. 2016 9:35
Automobilka Škoda hodlá v budoucnosti označovat své vozy podle typu jejich pohonu. Vyplývá to z ochranných známek, které si nechala registrovat na různých trzích.
První pokusy s elektrickým pohonem učinila Škoda již před lety v koncepčních vozech Octavia Green E Line.
První pokusy s elektrickým pohonem učinila Škoda již před lety v koncepčních vozech Octavia Green E Line. | Foto: Škoda Auto

Do roku 2019 se Škoda zaměří na vozy kategorie SUV, poté přijde éra elektrických pohonů. I tato věta zazněla při nedávné prezentaci technických parametrů nového modelu Kodiaq.

I když také Škoda časem zcela jistě připraví i klasický "čistý" elektromobil, první ochutnávka jízdy ve voze této značky na elektřinu se odehraje v hybridním automobilu typu plug-in. Ten umožňuje externí dobíjení baterií jak ze zásuvky, tak i z veřejných dobíjecích stanic.

Automobily s tímto pohonem by měly nést označení H-TEC. Právě to si totiž Škoda zaregistrovala u příslušných patentových úřadů, dokonce i v USA. Označení spadá do kategorie "Automobily a jejich části a příslušenství."

Značka H-TEC je analogií k výrazu G-TEC, který automobilka z Mladé Boleslavi používá pro modely Octavia a Citigo s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).

Test Octavie G-TEC, její ceník a podrobné technické údaje najdete zde.

Škoda zatím informace o chystaných modelech, typech pohonu, ani jejich označování nehodlá nijak komentovat. "Škoda si průběžně registruje řadu ochranných známek, které by v budoucnu mohla využít. Dříve než dojde k obchodnímu nebo marketingovému využití dané ochranné známky, nebudeme k ní poskytovat bližší informace," sdělil online deníku Aktuálně.cz v reakci na zaslaný dotaz mluvčí Škoda Auto Tomáš Kubík.

To, v jakém modelu se nakonec hybridní pohon objeví, zůstává zatím pro veřejnost otazníkem. Původní spekulace hovořily o modelu Kodiaq, u něho prý ale spíše na přelomu desetiletí připadá v úvahu čistě elektrický pohon. Pravděpodobné je tak jeho zabudování do modernizované verze současné generace Superbu, v úvahu by mohl připadat také nový Yeti, případně čtvrtá generace Octavie.

S největší pravděpodobností půjde o tyto vozy, které jsou určené spíše pro firemní klientelu. Původní plány na elektrickou verzi minivozu Citigo byly odloženy ad acta. Rozhodně Škoda nehodlá konstruovat zcela od čistého stolu speciální elektrický model, jako je například Nissan Leaf.

Škoda by pro tato auta mohla využít zkušenosti sesterské značky Volkswagen. Ta totiž již nyní prodává jak model Passat, tak i Golf rovněž ve verzi plug-in hybrid. Označuje je zkratkou GTE. 

 

Právě se děje

Další zprávy