Škoda Rapid v Indii k mání příští týden, u nás na jaře

Radek Pecák Radek Pecák
10. 11. 2011 4:34
Tvůrci vozu využili díly z jiných modelů Volkswagen a Škoda, které se vyrábějí ve stejné továrně
Foto: Aktuálně.cz

Tiskové oddělení mladoboleslavské Škodovky o novém modelu, který bude příští týden uveden na indický trh v podstatě mlčí. Přitom je to vůz, který má plnit na tomto trhu stejné úkoly jako budoucí sériový vůz vycházející z konceptu Mission L představeného před dvěma měsíci na autosalonu ve Frankfurtu. Tedy půjde o vůz pro široké masy, kterým velikostí nestačí Citigo či Fabia a chtějí levnější auto než je Octavia.

V Indii se Rapid začne prodávat již příští týden. Indičtí motorističtí novináři si ho již mohli důkladně prohlédnout a také se s ním v rámci prezentace projet.

Přestože to vůz důkladně maskuje, je to vlastně jakýsi kříženec mezi fabií a v Indii vyráběným Volkswagenem Vento. Jde tedy o zcela jiný vůz odlišující se podvozkem, karosérií i motory od škodovácké novinky, která dorazí k evropským zákazníkům na jaře po přestavení na autosalonu v Ženevě.

Evropské auto bude delší

Indický Rapid je kratší než bude evropská verze. Měří na délku 439 centimetrů, vůz vycházející z Mission L bude přibližně o deset centimetrů delší. Proto v něm bude více místa na zadních sedadlech a zřejmě i v zavazadlovém prostoru.

Zákazníci Škody v Indii si při koupit tohoto modelu budou moci vybrat ze dvou motorizací. Jak zážehový, tak i vznětový motor mají zdvihový objem válců 1600 cm3, benzinový agregát může být spojen i s automatickou převodovkou. Nejrychleji pojede verze s benzinovým motorem a manuální pětistupňovou převodovkou. Maximální rychlost je udávána cifrou 188 km/hod.

Evropský Rapid bude mít pod kapotou více motorů, počínaje 1,2 TSI.

Určitě bude mít také zcela jinou výbavu. V případě indického vozu je pozoruhodné, že v základní výbavě je klimatizace (to v evropské verzi téměř s určitostí nebude) a elektrické ovládání všech oken. Naopak úplně chybí airbagy.

Cena začíná na 260 000 Kč

Jeden airbag řidiče je zakomponován až do prostředního stupně výbavy, kde je navíc také loketní opěrka pro cestující vzadu, lakované kliky a zrcátka, ABS, mlhovky a metalíza.

Zájemci o nejvyšší výbavu dostanou i airbag spolujezdce, autorádio, automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a palubní počítač.

V Indii je podle serveru autoforum.cz za Škodu Rapid třeba zaplatit v přepočtu nejméně 260 000 Kč.    

 

Právě se děje

před 27 minutami

Česko se ohradilo proti rozšiřování těžby v polském dolu Turów

České ministerstvo životního prostředí v pátek vydalo nesouhlasné stanovisko k rozšiřování polského hnědouhelného dolu Turów u česko-polské hranice. Stanovisko vydalo ve spolupráci s Libereckým krajem a Českou geologickou službou. Ministerstvo to oznámilo v tiskové zprávě. V případě, že by se polská strana rozhodla i přesto těžbu rozšířit, Česko požaduje například finanční kompenzace případných škod nebo vznik těsnící stěny bránící odtékání podzemních vod.

"Stanovisko za Českou republiku je nesouhlasné. Doplněny jsou ale také podmínky, vytvořené ve spolupráci s geology, krajem, obcemi i odbornou veřejností, a Libereckým krajem odsouhlasené, které jsou pro nás absolutně nepřekročitelné, kdyby se Polsko rozhodlo i přes náš nesouhlas v těžbě na Turowě pokračovat," oznámil ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).

Zdroj: ČTK
Další zprávy