Škoda omezí ekologickou řadu Greenline, není o ni zájem

Radek Pecák Radek Pecák
31. 5. 2015 14:35
Zřejmě jediným modelem řady Greenline do budoucna zůstane nová generace vozu Superb.
V ekologické verzi Greenline se dříve nabízelo i SUV Yeti.
V ekologické verzi Greenline se dříve nabízelo i SUV Yeti. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Společnost Škoda Auto přestala nabízet ekologičtější verze automobilů, které jsou tradičně označovány jako řada Greenline. Omezení souvisí s příchodem nové emisní normy Euro 6.

Z dříve bohaté řady Greenline zůstal v oficiální nabídce jen vůz Roomster. Jeho výroba už ovšem skončila a pouze se doprodávají zásoby. Automobil, jehož kombinovaná spotřeba s dieselovým motorem 1,2 TDI dosahuje 4,5 litru, přijde na  405 900 korun.

Automobilka přitom v minulosti nabízela "greenline modely" rovněž v řadách Fabia, Octavia, Yeti a Superb. Jejich průměrná spotřeba byla v porovnání s běžnými verzemi obvykle o 0,3 až 0,5 litru nižší. Kromě úprav v motorové části měly pneumatiky s nižším valivým odporem více zakryté otvory pro vstupy chladícího vzduchu v chladiči, snížený podvozek a například fabia hatchback i speciální zadní spojler.

U fabie a SUV Yeti se s verzí Greenline již nepočítá, u octavie existuje. "Nabízíme ji ovšem pouze na některých trzích, například v Německu," upřesňuje mluvčí prodejní organizace Škoda Česká republika Vítězslav Pelc.

V Česku podle něj není o řadu Greenline zájem z několika důvodů. Předně není žádné zvýhodnění pro ty zákazníky, kteří se rozhodnou pro modely s nižšími emisemi CO2.

"Dalším důvodem je to, že technologie, které byly dříve vyhrazeny pro řadu Greenline (například systémy start & stop a rekuperace brzdné energie - pozn. red.), jsou již součástí standardní výbavy běžných modelů," uvádí Pelc.

A třetím důvodem je - konkrétně u octavie - existence verze G-Tec, tedy vozu spalujícího stlačený zemní plyn.

Automobilka by také na tento vůz musela nasadit vyšší ceny než u srovnatelně výkonného dieselového vozu. Důvodem je použití dražších technologií, konkrétně šestistupňové manuální převodovky (standardní  vůz s motorem 1,6 TDI má pouze pětistupňovou). To ho pak ve výsledku prodražuje o desetitisíce korun. Například v Německu se ceny srovnatelných verzí liší o 860 eur. Rozdíl ve spotřebě je pak tři desetiny litru (3,8 versus 3,5 litru nafty na sto kilometrů).

Zřejmě jediným modelem řady Greenline, který v budoucnosti v Česku nabídne, se stane nová generace vozu Superb. "S uvedením této verze se počítá," potvrzuje Pelc.

 

Právě se děje

Další zprávy