První fotky "terénní" Škody Octavia Scout. Dostane nejsilnější diesel v historii

Škoda Octavia IV Scout
Škoda Octavia IV Scout
Škoda Octavia IV Scout
Škoda Octavia IV Scout
Škoda Octavia IV Scout
Foto: Škoda Auto
Eva Srpová Eva Srpová
10. 6. 2020 8:22
Octavia čtvrté generace se představuje na prvních snímcích ve verzi Scout. Oplastování a lehce zvýšená karoserie jí vybavuje na cesty do lehčího terénu. V nabídce motorů láká zatím historicky nejsilnějším dieselem v Octavii, 2.0 TDI se 147 kW. Škoda se však rozhodla uspokojit také přání těch, kteří pohon všech kol nechtějí, ale plasty navíc ano. Scout bude poprvé k dispozici i jako předokolka.

Do rodiny nové, v pořadí čtvrté generace Octavie přibyl další zástupce, model Scout. Oplastovaný kombík s pohonem všech kol, zakrytovaným podvozkem a lehce zvýšenou karoserií má zastupovat roli univerzálního rodinného auta.

Variantu Scout Škodovka nabízí pro Octavii Combi už od její druhé generace, konkrétně od roku 2007. Recept je stejný, tedy konkrétně u nové generace o 15 mm zvýšený podvozek oproti standardnímu modelu, robustní design díky plastům a standardně dodávaný pohon všech kol.

Tedy až doposud, u nové generace Scoutu si můžete poprvé vybrat, jestli chcete čtyřkolku, anebo toužíte jen po plastech navíc a stačí vám pohon všech kol.

Zmíněné plasty mají dodat Octavii na atraktivitě, ale také ji ochránit v lehkém terénu. Přední i zadní nárazník stejně jako spodní díl nárazníku jsou v stříbrné matné barvě, ty černé, jako například lemy blatníků, prahů a spodních částí dveří mají chránit lak na karoserii před poškrábáním.

Aby ale oplastovaný kombík působil přitažlivě, ve standardní výbavě má litá 18″ kola Braga, 19″ kola Manaslu z lehké slitiny jsou k dispozici na přání. Přední a zadní difuzor mají hliníkový design stejně jako střešní nosič, lišty kolem bočních oken a kryty automaticky sklopných vnějších zpětných zrcátek. A kdybyste to náhodou nepoznali na první pohled, na blatnících jsou ještě speciální plakety s nápisem Scout.

Interiér se od standardní Octavie příliš lišit nebude, má jiné dekorativní lišty na přístrojové desce a na předních sedadlech vyšité logo Scout. Potahy sedadel, volant, loketní opěrka a palubní deska u Scoutu mají kontrastní hnědé prošití a pedály hliníkové kryty.

Škoda v tiskové zprávě k modelu upozorňuje, že Scout má doposud nejsilnější naftový motor nabízený pro tuto modelovou řadu. Dvoulitrový diesel bude lákadlem pro ty, kteří často tahají přívěs, 2.0 TDI o výkonu 147 kW a 400 Nm zvládne připřáhnout nebrzděný přívěs o hmotnosti dvou tun. Bližší údaje o výkonech nebo spotřebě ale zatím nejsou k dispozici.

Obě vrcholné motorizace 2,0 TSI/140 kW (190 k) a 2,0 TDI/147 kW (200 k), stejně jako 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k), jsou nabízeny vždy se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Jaký motor bude mít varianta s pohonem předních kol zatím není jasné.

Premiéru má Scout naplánovanou na začátek července, ceny zatím známy nejsou, soudě dle ceníků u předchozích dvou generací Octavie se dá předpokládat, že oplastovaný kombík s pohonem všech kol bude stát o několik desítek tisíc více než standardní model.

Více informací o v pořadí čtvrté generaci Octavie jsme publikovali zde, a koho zajímá mezigeneracní srovnání, tady jsme ji porovnávali s předchůdkyní.

 

Právě se děje

Další zprávy