První fotky "terénní" Škody Octavia Scout. Dostane nejsilnější diesel v historii

Škoda Octavia IV Scout
Škoda Octavia IV Scout
Škoda Octavia IV Scout
Škoda Octavia IV Scout
Škoda Octavia IV Scout
Foto: Škoda Auto
Eva Srpová Eva Srpová
10. 6. 2020 8:22
Octavia čtvrté generace se představuje na prvních snímcích ve verzi Scout. Oplastování a lehce zvýšená karoserie jí vybavuje na cesty do lehčího terénu. V nabídce motorů láká zatím historicky nejsilnějším dieselem v Octavii, 2.0 TDI se 147 kW. Škoda se však rozhodla uspokojit také přání těch, kteří pohon všech kol nechtějí, ale plasty navíc ano. Scout bude poprvé k dispozici i jako předokolka.

Do rodiny nové, v pořadí čtvrté generace Octavie přibyl další zástupce, model Scout. Oplastovaný kombík s pohonem všech kol, zakrytovaným podvozkem a lehce zvýšenou karoserií má zastupovat roli univerzálního rodinného auta.

Variantu Scout Škodovka nabízí pro Octavii Combi už od její druhé generace, konkrétně od roku 2007. Recept je stejný, tedy konkrétně u nové generace o 15 mm zvýšený podvozek oproti standardnímu modelu, robustní design díky plastům a standardně dodávaný pohon všech kol.

Tedy až doposud, u nové generace Scoutu si můžete poprvé vybrat, jestli chcete čtyřkolku, anebo toužíte jen po plastech navíc a stačí vám pohon všech kol.

Zmíněné plasty mají dodat Octavii na atraktivitě, ale také ji ochránit v lehkém terénu. Přední i zadní nárazník stejně jako spodní díl nárazníku jsou v stříbrné matné barvě, ty černé, jako například lemy blatníků, prahů a spodních částí dveří mají chránit lak na karoserii před poškrábáním.

Aby ale oplastovaný kombík působil přitažlivě, ve standardní výbavě má litá 18″ kola Braga, 19″ kola Manaslu z lehké slitiny jsou k dispozici na přání. Přední a zadní difuzor mají hliníkový design stejně jako střešní nosič, lišty kolem bočních oken a kryty automaticky sklopných vnějších zpětných zrcátek. A kdybyste to náhodou nepoznali na první pohled, na blatnících jsou ještě speciální plakety s nápisem Scout.

Interiér se od standardní Octavie příliš lišit nebude, má jiné dekorativní lišty na přístrojové desce a na předních sedadlech vyšité logo Scout. Potahy sedadel, volant, loketní opěrka a palubní deska u Scoutu mají kontrastní hnědé prošití a pedály hliníkové kryty.

Škoda v tiskové zprávě k modelu upozorňuje, že Scout má doposud nejsilnější naftový motor nabízený pro tuto modelovou řadu. Dvoulitrový diesel bude lákadlem pro ty, kteří často tahají přívěs, 2.0 TDI o výkonu 147 kW a 400 Nm zvládne připřáhnout nebrzděný přívěs o hmotnosti dvou tun. Bližší údaje o výkonech nebo spotřebě ale zatím nejsou k dispozici.

Obě vrcholné motorizace 2,0 TSI/140 kW (190 k) a 2,0 TDI/147 kW (200 k), stejně jako 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k), jsou nabízeny vždy se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Jaký motor bude mít varianta s pohonem předních kol zatím není jasné.

Premiéru má Scout naplánovanou na začátek července, ceny zatím známy nejsou, soudě dle ceníků u předchozích dvou generací Octavie se dá předpokládat, že oplastovaný kombík s pohonem všech kol bude stát o několik desítek tisíc více než standardní model.

Více informací o v pořadí čtvrté generaci Octavie jsme publikovali zde, a koho zajímá mezigeneracní srovnání, tady jsme ji porovnávali s předchůdkyní.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Aktualizováno před 14 minutami

Salač odstartuje do Velké ceny San Marina z předposlední řady

Filipu Salačovi kvalifikace na Velkou cenu San Marina silničních motocyklů nevyšla, do nedělního závodu Moto3 odstartuje z předposlední deváté řady. Devatenáctiletý český jezdec byl klasifikován na 26. místě, což je jeho nejhorší kvalifikační výsledek od Malajsie v listopadu 2019.

Salač po vydařeném pátku, kdy v trénincích figuroval v nejlepší desítce, nedokázal v dnešním třetím tréninku na rozdíl od většiny soupeřů zrychlit a musel už do první části kvalifikace. V ní obsadil dvanácté místo a do druhé části pro nejrychlejších osmnáct nepostoupil.

Salačův tým zvolil stejnou strategii jako ve třetím tréninku, vyjel na použitých pneumatikách. "Jen abych si to objel a zjistil, jaké jsou podmínky na trati a jak funguje tlak na té teplotě, jaká zrovna je. Pak jsme dali nové pneumatiky, první kolo jsem měl docela dobře rozjeté, ale pak jsem dostal highsider, tím to kolo pro mě skončilo," popsal.

Ve druhém si prožil totéž. "Bylo ještě rychlejší, ale bohužel jsem dostal další highsider a vyjel jsem mimo track limits. To kolo jsem dojel, myslím si, že i čas by stačil na postup do Q2. Když jsem najížděl do posledního kola, měl jsem dobrý pocit, že to vyjde, ale zase tam byla žlutá vlajka," uvedl. "Kvalifikaci jsme tedy opět prokaučovali, ale myslím si, že není nic ztraceného. Jsem tady hodně silný, dovedu jet rychle sám, to je důležité. Už se těším na zítřejší závod, bude to stíhací jízda," dodal Salač.

V italském Misanu se na prvních čtyřech místech nejslabší třídy seřadili domácí jezdci, třetí pole position v sezoně vybojoval Romano Fenati.

Kvalifikace na Velkou cenu San Marina, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Misanu:

Moto3: 1. Fenati (It./Husqvarna) 1:41,756, 2. Foggia (It./Honda) -0,257, 3. Antonelli (It./KTM) -0,264, …26. Salač (ČR/KTM) nepostoupil do druhé části kvalifikace.

Moto2: 1. R. Fernández (Šp./Kalex) 1:36,264, 2. Lowes (Brit./Kalex) -0,351, 3. A. Fernández (Šp./Kalex) -0,524.

MotoGP: 1. Bagnaia (It./Ducati) 1:31,065, 2. Miller (Austr./Ducati) -0,249, 3. Quartararo (Fr./Yamaha) -0,302.

Další zprávy