Škoda natáhne kvůli Číňanům Yetiho o šest centimetrů

Radek Pecák Radek Pecák
19. 4. 2011 8:47
Zvláštní zpravodaj Aktuálně.cz píše z autosalonu v čínské Šanghaji.
Zelená má budoucnost, takže i čínský trh může na vlastní oči spatřit ekologickou novinku z Mladé Boleslavi - verzi greenline.
Zelená má budoucnost, takže i čínský trh může na vlastní oči spatřit ekologickou novinku z Mladé Boleslavi - verzi greenline. | Foto: Radek Pecák

Šanhghai (Od našeho zpravodaje) - Automobilka Škoda hodlá v Číně od roku 2013 vyrábět svůj úspěšný model Yeti. "Kvůli požadavku čínských zákazníků na větší prostor na zadních sedadlech ho ale prodloužíme o šest centimetrů," sdělil šéf Škoda Auto Winfried Vahland na tiskové konferenci v den, kdy začíná v Šanghaji tamní autosalon.

Škoda zde podobně jako nedávno v Ženevě odhaluje koncept Škoda Vision D, který předznamenává budoucí tvary škodovek.

Jinak si ale pro šanghajskou přehlídku žádnou speciální novinku nepřipravila. Prezentuje pouze nové logo a zmíněné koncepty.

Přesto šéf Škody Winfried Vahland předpokládá, že nárůst prodejů na tomto trhu bude pokračovat a dokonce rychlejším tempem, než je 10 až 12 procent, o které roste v současnosti celý čínský automobilový trh.

"Letos jsme prodali za první tři měsíce v Číně 54 000 automobilů, což je meziroční nárůst o 27 procent," dodal Vahland. Podle něho je mimořádný zájem zejména o octavii, která je prakticky vyprodaná.

"Designové tvary, které tento koncept představuje, uvidíte přetavené ve skutečný vůz za dva roky," sdělil Vahland.

Upřesnil také svůj dřívější výrok, že každý rok Škoda představí dva nové modely. "Tento scénář bude platit až od roku 2012. Letos platí, že na konci roku představíme nové malé městské auto," doplnil.

Šéf Škody je stále přesvědčen, že některé postupy, technologie a díly se budou z Číny přebírat i pro tuzemské závody. „Například si to umím představit u zadních LED světel u superbu. Tato technologie je tady velice konkurenceschopná," řekl. Právě v Číně se superb vyrábí a prodává s LED světly, zatímco z Kvasin vyjíždí model s klasickými analogovými zadními skupinovými svítilnami.

Na druhou stranu nechce Škodovka vyvíjet speciální model například pro čínský či indický trh. „Budeme vyrábět globální modely, ale na jednotlivých trzích je budeme přizpůsobovat místním požadavkům.

 

Právě se děje

Další zprávy