Ještě se neprodává, ale už má rekord na slavném okruhu. Škoda poprvé odhalila detaily Kodiaqu RS

Jan Matoušek Jan Matoušek
14. 6. 2018 11:35
Škoda Kodiaq RS se stává realitou. Po krátké upoutávce zveřejnila mladoboleslavská automobilka vůbec poprvé bližší informace k pohonnému ústrojí. To je podle očekávání naftové, ovšem s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Hned na startu své kariéry si navíc sedmimístné SUV připisuje jeden primát – rekordní čas na kultovní Nordschleife, neboli Severní smyčce Nürburgringu.
Škoda Kodiaq RS je nejrychlejší sedmimístné SUV na Nürburgringu. | Video: ŠKODA AUTO a.s.

Po Fabii a Octavii dostane znáček RS, značící sportovní verzi, třetí novodobá škodovka. Podle předpokladů půjde o sedmimístné SUV Kodiaq. První upoutávku mladoboleslavská automobilka zveřejnila již na začátku tohoto týdne a nedlouho potom odhalila také detaily, které u sportovního vozu zajímají zákazníky asi nejvíce.

Škoda poprvé odhalila techniku Kodiaqu RS s naftovým motorem BiTDI.
Škoda poprvé odhalila techniku Kodiaqu RS s naftovým motorem BiTDI. | Foto: Škoda Auto

Pod kapotou Kodiaqu bude dvoulitrový naftový čtyřválec BiTDI s dvojitým přeplňováním, který je známý například ze sesterského Volkswagenu Tiguan. Škoda uvádí maximální výkon 176 kW (tedy 239 koní) a točivý moment 500 Nm. Trochu navíc může působit umělý zesilovač zvuku Dynamic Sound Boost. Zpátky však k technickým detailům vozu. Kodiaq RS bude přes dvouspojkový automat DSG přenášet výkon na všechna čtyři kola a dostane i adaptivní tlumiče, progresivní řízení a volbu jízdních režimů. Kvůli emisním limitům má motor systém selektivní katalytické redukce (SCR), který vstřikuje močovinu.

V této konfiguraci bylo mladoboleslavské SUV laděno také na německém okruhu Nürburgring. Ten se pyšní mimo jiné kultovní Severní smyčkou, kde se automobilky pravidelně snaží zajet s novým sportovním vozem co nejlepší čas. Škoda v tomto ohledu nebyla výjimkou, a tak se i Kodiaq RS vydal na 20,832 km dlouhou závodní trať s cílem zajet co nejlepší čas.

Za volant usedla německá závodnice Sabine Schmitzová, která v roce 1996 jako první (a doposud jediná) žena vyhrála na této trati závod na 24 hodin. Tento úspěch si o rok později zopakovala. Na Nürburgringu působila i jako řidička Ring Taxi a celkem na Severní smyčce podle vlastních slov ujela přes 30 tisíc kol.

Za volant Kodiaqu RS usedla závodnice Sabine Schmitzová.
Za volant Kodiaqu RS usedla závodnice Sabine Schmitzová. | Foto: Škoda Auto

Se Schmitzovou za volantem nakonec sedmimístný Kodiaq RS objel trať, kde v roce 1976 málem uhořel rakouský závodník formule 1 Niki Lauda, za 9 minut 29 sekund a 84 setin. To je nejrychlejší čas mezi všemi SUV se sedmi místy k sezení. Pro srovnání, rekord mezi všemi produkčními vozy drží s časem 6:47,25 Porsche 911 GT2 RS.

"Myslela jsem si, že sedmisedadlové auto nebude tak snadno ovladatelné, obzvláště na náročném okruhu, jako je Nordschleife, ale mám z něj skvělé pocity. Řídí se krásně," uvedla Schmitzová na adresu Kodiaqu RS. Ten je zatím stále zahalen maskováním, které shodí až na podzimním autosalonu v Paříži. Ten se letos koná začátkem října.

 

Právě se děje

Další zprávy