Rychlejší Kodiaq Škoda ještě nevyrobila. Na volantu verze RS čeká překvapení

Škoda Kodiaq RS má dvoulitrový benzinový čtyřválec.
Škoda představila nejrychlejší verzi SUV Kodiaq, model RS.
Ten má pod kapotou dvoulitrové TSI o výkonu 195 kW, mezigeneračně tak posílilo o 15 kW.
Kromě silnějšího motoru má novinka spoustu detailů v černé barvě včetně krytů zrcátek, rámečku čelní masky, střešních ližin nebo jména automobilky vzadu.
Standardní výbavou jsou adaptivní tlumiče, 20palcová kola nebo Matrix LED přední světla. Zobrazit 11 fotografií
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 10. 2024 12:20
Začínala se silným turbodieselem, pak přešla na benzin a ve druhé generaci se ho drží. Nová Škoda Kodiaq RS sice ještě o něco posílila, ale technicky překvapit dokáže jen málokoho. K vyššímu výkonu přidává změny v designu, skoro jistě pak půjde o nejdražší verzi v nabídce velkého SUV.

Pamatujete si, když při uvedení Kodiaqu RS zajela německá závodnice Sabine Schmitzová rekord Severní smyčky Nürburgringu pro sedmimístná auta? Nastupující druhá generace by možná měla potenciál čas 9:29,84 ještě o kousek vylepšit. Silnější verzi totiž velké SUV doposud nedostalo.

Na dvakrát přeplňovaný turbodiesel jako u "rekordního" vozu přirozeně zapomeňte, pod kapotou opět tepe dvoulitrový přeplňovaný benzinový čtyřválec TSI, který oproti předchůdci posílil o 15 kW na celkových 195 kW a také má 400 Nm. Překvapením použití tohoto motoru není, u technicky příbuzného Superbu se objevuje i v běžné nabídce, jeho příchod pod kapotu Kodiaqu tak byl jen otázkou času.

Motor je standardně spojený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol. Škoda uvádí maximální rychlost 231 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 vteřiny, respektive o desetinu pomaleji v případě verze se třemi řadami sedadel. Pro srovnání, původní naftové RS mělo 176 kW a zrychlovalo za 6,9 vteřiny. Pomalejší bylo první RS i po přechodu na dvoulitrové TSI, s tím zrychlovalo za 6,5 vteřiny.

Ruku v ruce se změnami pod kapotou jdou i změny v designu. Kromě znáčků "RS" poznáte nejostřejší Kodiaq podle černého rámečku prosvětlené masky chladiče, černých krytů zrcátek, sportovních nárazníků - vzadu s difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku -, nástavců prahů nebo černě lakovaných zadních sloupků. Ve výbavě nechybí 20palcová litá kola, přední světla Matrix LED, adaptivní tlumiče nebo ventilované kotouče brzd. Mezi laky se objevuje i zlatá metalíza.

Interiér bude k dispozici ve dvou provedeních - s čalouněním mikrovláknem a umělou kůží, nebo perforovanou a umělou kůží. Ve druhém případě mají sportovní sedačky standardní ventilaci. Volant má podobně jako u Superbu Sportline nápis "Škoda" místo loga okřídleného šípu, nechybí pak sportovní grafika pro digitální budíky a rozhraní multimediálního systému. Typické je červené prošívání, Škoda upozorňuje i na lepší zvukovou izolaci oproti standardnímu Kodiaqu.

Ceny zatím nejostřejší Kodiaq nemá, téměř s jistotou ale lze říct, že půjde o nejdražší verzi v nabídce. Zatím má toto "prvenství" verze Exclusive Selection s dvoulitrovým TDI o výkonu 142 kW a pohonem všech kol. Ta stojí 1,415 milionu korun.

 

Právě se děje

Další zprávy