Škoda Favorit proti Fabii? Za 30 let se toho změnilo hodně, ve sprintu jsou si ale oba podobní

Jan Markovič Jan Markovič
28. 9. 2017 8:44
Třicet let uplynulo od představení první Škody Favorit. S tehdejší výbavou by se dnešní motorista asi jen těžko smiřoval. Základní model neměl ani otáčkoměr, místo něj obrovské ručičkové hodiny. Srovnávat auta, která od sebe dělí tři desetiletí, je samozřejmě ošemetné. Nicméně v některých oblastech jsou si docela podobná. Třeba v pohodlí na zadních sedadlech nebo rychlosti – Favorit pokořil stovku rychleji než základní Fabia. I proto jsme postavili oba vozy proti sobě. Srovnáním jsme také chtěli vzdát čest autu, které znamenalo pro Mladou Boleslav obrovský skok kupředu.

S jakými motory a výbavou se dnes Škoda Fabia nabízí? Prohlédněte si její kompletní ceník včetně technických údajů a testů, vše najdete zde.

Pokrok, ale bez výkonu

Řadový benzinový čtyřválec (1,3 litru) je notoricky známý motor s typickým šustivým zvukem po nastartování. Pohonná jednotka sice prošla za dobu existence Favoritu několika úpravami, my ale máme ke srovnání její vůbec první výkonnostní variantu s karburátorem Jikov. Výkon 43 kW. Nejsladší Fabia má dnes z litrového tříválce 44 kW, takže z hlediska výkonu nejde o pokrok. Jenže na rozdíl od Favoritu nabízí i celou řadu dalších motorů až do 81 kW, což tehdy bylo pro Favorit sci-fi. Není potřeba zdůrazňovat, že dnešní motory jsou technologicky mnohem vyspělejší, než ten před třiceti lety.

 

Právě se děje

Další zprávy