Škoda zvedla ceny o desítky tisíc korun. Nejvíce zdražují méně ekologické verze

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 4. 2020 6:02
Škoda Auto k prvnímu dubnu výrazně pozměnila ceníky svých modelů. Jiná je především cena, která se zvedla prakticky u všech nabízených modelů s výjimkou nové a naopak dosluhující Octavie. Nejde přitom o nezanedbatelné sumy, v některých případech je rozdíl v cenách i přes 60 tisíc korun.

Škoda úpravu ceníků zdůvodňuje mimo jiné celkovým zvyšováním cen na trhu. "Jedním z důvodů úprav cen automobilů je inflace, která přináší růst dodavatelských cen a zároveň cen práce. Rostou i ceny energií," říká mluvčí Škody Pavel Jína. "Dalším ovlivňujícím faktorem jsou také legislativní nároky na nové modely," dodává. Mezi takové legislativní nároky patří například nutnost stále většího množství bezpečnostních prvků.

V přehledu najdete výčet změn u drtivé většiny modelů mladoboleslavské automobilky. Výjimkou je pouze Octavia, a to ať už nová, anebo dosluhující starší provedení s karoserií kombi.

Důvod je jednoduchý, ceníky se u těchto vozidel nezměnily. Například dosluhující Octavii Combi a její nové akční verzi 125 let jsme se věnovali podrobně (více zde) a porovnali jsme ji také s konkurencí (více zde). Zmínit se snad můžeme pouze o tom, že dosluhující provedení Scout nepatrně zlevnilo.

Novou Octavii jsme také z hlediska cen již rozebírali. Takže jen pro zopakování: liftback začíná na 596 900 korunách (více zde) a kombi na 636 900 korunách (více zde).

Foto: Martin Přibyl

Škoda Citigo-e iV: +20 tisíc korun

A začít můžeme hned u nejmenšího modelu značky, který je od loňského roku nabízený už jen v čistě elektrické verzi Citigo-e iV (test čtěte zde). Parametry pohonného ústrojí, tedy výkon 61 kW a udávaný dojezd 252 km se nezměnil. Z ceny 479 900 korun je však nyní suma 499 900 korun. I nadále však platí možnost využití ekobonusu - to znamená buď wallbox s instalací zdarma, nebo cenové zvýhodnění 30 tisíc korun.

Cena elektrického Citiga přitom nestoupá poprvé. V době uvedení na trh na podzim loňského roku stálo prvních 500 aut 429 900 korun, a navíc mělo dobíjení od ČEZ na rok zdarma. Jakmile se kvóta vyprodala, stoupla cena na již zmíněných 479 900 korun. Spolu s ní se však zlepšila výbava vozu, kdy už byl v ceně zahrnut paket výbavy v hodnotě 20 tisíc korun. Teď tedy roste cena podruhé.

Základní výbava nicméně zůstává takřka stejná, přibyl v ní vzdálený přístup k vozu po dobu deseti let. Jednou z mála změn v příplatkové výbavě je zdražení rozšířené záruky na 5 let nebo 100 tisíc km (varianta se 150 tisíci km už není dostupná) v kombinaci se zárukou mobility Plus. Cena této služby stoupla o 2200 korun na 4200 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy