Škoda Octavia se bude pro evropský trh vyrábět také v Rusku, současná výroba nestačí pokrýt poptávku

ČTK ČTK
14. 12. 2017 15:31
Škoda Auto začne příští rok vyrábět model Octavia také v Rusku. Reaguje tak na vysokou poptávku, neboť Octavia je její nejžádanější model. Informaci portálu ihned.cz dnes potvrdila mluvčí automobilky Kamila Biddle. V minulosti firma v Rusku na export vyráběla model Yeti. V Rusku společnost vyrobí pro evropský trh deset tisíc vozů modelu Octavia.
Výrobní linka závodu Volkswagen v ruské Kaluze, kde se vyrábí i Škoda Rapid
Výrobní linka závodu Volkswagen v ruské Kaluze, kde se vyrábí i Škoda Rapid | Foto: Reuters

"Neustále optimalizujeme výrobní procesy, abychom vyhověli vysoké poptávce. V minulosti jsme z Ruska exportovali model Yeti, nyní v rámci pokrytí zvýšené poptávky po vozech Škoda na evropských trzích jsme se rozhodli využít naše výrobní kapacity pro nasazení podobného exportního modelu s vozem Octavia," řekla mluvčí. Octavie bude firma vyrábět v Nižném Novgorodu a budou plně odpovídat specifikacím zemí EU včetně emisních předpisů.

Škoda Auto dodala v listopadu 114 600 vozů, meziročně o 17,5 procenta více. Prodej výrazně rostl v Evropě i v Číně. Meziročně stoupl zájem o model Škoda Superb, a to o více než deset procent. Modelu Octavia firma v listopadu dodala zákazníkům 41.000 vozů, meziročně o necelých osm procent více. Letošní listopad se stal nejlepším měsícem v historii společnosti.

Škoda Auto letos míří k novému rekordu, kdy podle člena představenstva za oblast výroby a logistiky Michaela Oeljeklause odhaduje vyrobení více než 1,2 milionu škodovek po celém světě.

Firma se snaží zvýšit výrobní kapacity i v závodu v Mladé Boleslavi, kde se pokusila zavést vícesměnné systémy. Odboráři ale byli při kolektivním vyjednávání proti, v Boleslavi proto i nadále zůstane patnáctisměnný systém s flexikontovými směnami, které se konají navíc v noci z pátku na sobotu a zaměstnanci za ně dostávají speciální odměny.

Škoda Auto je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku. Je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.

 

Právě se děje

před 7 minutami

Salač zajel v trénincích Moto3 v Aragónu šestý nejlepší čas

Český motocyklový závodník Filip Salač si v pátečních trénincích na Velkou cenu Aragónu třídy Moto3 zapsal celkově šestý nejlepší čas. Výkonem 1:59,103 za zaostal o půl vteřiny za nejrychlejším mužem dne, jímž se stal Ital Andrea Migno. Salačův týmový kolega Jakub Kornfeil obsadil dvanáctou příčku.

Další zprávy