Škoda Auto vozí lakovat Fabie do Německa, odtud zpět do továrny v Boleslavi. Česká lakovna nestíhá

Eva Srpová Eva Srpová
14. 2. 2018 16:59
Aktualizováno: Mladoboleslavská továrna nestíhá výrobní plány, musí vozit karoserie Fabie do Osnabrücku, kde je lakuje, a pak vozí zpět do továrny na kompletaci. S tímto řešením začala už vloni, nyní se Fabie vozí vlakem, což prý ušetří cenu za dopravu. Škoda Auto vypravuje do Německa osm vlaků týdně.
Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá, Fabie se vozí lakovat do německého závodu Volkswagenu.
Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá, Fabie se vozí lakovat do německého závodu Volkswagenu. | Foto: Škoda Auto

Lakovna ve Škodě nestíhá, a aby automobilka plnila výrobní plány, musí vozit skelety modelu Fabia do 700 kilometrů vzdálené továrny Volkswagenu v Německu, kde je lakuje. Karoserie pak putují zpátky do Mladé Boleslavi na kompletaci. Ujedou tak dohromady 1400 kilometrů. Jako první tuto informaci uvedl web Zdopravy.cz.

O problémech s nedostatečnou kapacitou lakovny už Škoda mluvila na konci loňského roku. Vozy začala přepravovat do německé továrny v Osnabrücku kamiony. Nyní se rozhodla posílat nenalakované Fabie vlakem. Plně naložených 26 vagonů totiž uveze tolik co 35 kamionů jedním směrem.

Objem přepravovaných aut není malý, do Německa putuje osm vlakových souprav týdně, tedy minimálně jeden vlak denně.

"V prosinci 2017 jsme zahájili výstavbu vlastní nové lakovny, která napomůže dále zvýšit kapacity pro lakování v závodě v Mladé Boleslavi. Do stavby investujeme celkem 214,5 milionu eur, řekl pro Aktuálně.cz Vítězslav Pelc, PR manažer značky Škoda Auto.

V nové lakovně najde ve třech směnách uplatnění až 650 nových zaměstnanců, plán počítá s nalakováním 600 karoserií denně. Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a podle vyjádření Škody má jít o jednu z nejekologičtějších lakoven v celé Evropě.

 

Právě se děje

Další zprávy