Škoda se spojila s obchody Alza a Rohlik.cz, testuje doručování zásilek do kufru auta

Eva Srpová Eva Srpová
28. 3. 2019 13:30
Škoda Auto testuje systém doručování zásilek do kufru auta, spojila se proto s obchody Alza a Rohlik.cz, vybraní zákazníci teď budou zkoušet, jak aplikace funguje v praxi. Za projektem stojí škodovácká digitální laboratoř DigiLab.
Škoda spouští pilotní projekt doručování balíčků od kufru.
Škoda spouští pilotní projekt doručování balíčků od kufru. | Foto: Škoda Auto

Kdo si objedná zásilku a nemá čas ji vyzvednout osobně nebo se mu nechce chodit na poštu, může si nechat doručit zásilku do kufru auta.

Pro Američany už je tato služba známá. Amazon ji nabízí v USA, nyní láká slevu 10 dolarů na příští nákup, pokud zákazník vyzkouší službu doručení do kufru auta, která je navíc zdarma. O vývoj podobné služby se snaží automobilka Škoda Auto ve spolupráci s internetovými obchody Alza.cz a Rohlik.cz. Projekt se zatím nachází v pilotní fázi.

Fungovat by to mělo jednoduše. Kurýr získá informace o poloze vozu a díky jednorázovému zabezpečenému přístupu v předem definovaném časovém intervalu přes speciální aplikaci zavazadlový prostor vozu otevře.

Kurýr vloží balíček do zavazadlového prostoru, vyfotí, že balík doručil, zamkne vůz a zákazník obdrží notifikaci do aplikace v mobilním telefonu o úspěšném doručení včetně kontrolní fotky uložené zásilky v zavazadlovém prostoru vozu.

Služba vyvolává mnoho otázek týkajících se bezpečnosti a funkčnosti. I proto Škoda Auto dodává, že nyní se bude intenzivně testovat, aby se maximálně eliminovalo riziko, že by někdo možnosti otevření vozu jinou osobou, než která vlastní klíč, zneužil.

"Službu zatím nabídneme pouze majitelům vozů Škoda," říká Kamila Biddle z PR týmu automobilky. Jak staré, nebo lépe řečeno jak mladé vozy musí být, aby u nich služba fungovala, zatím neupřesnila.

Aplikaci budou testovat reální zákazníci obchodů Alza a Rohlik, kteří bydlí v Praze. "V první fázi půjde o zákazníky s vyšší četností nákupů, skupina testerů se bude postupně rozšiřovat," dodává Kamila Biddle.

DigiLab si chce také ověřit, jaký bude mezi zákazníky o službu zájem, a podle toho se rozhodne o jejím rozšíření. Záměrem testovacího provozu je však nyní snaha ověřit všechny postupy tak, aby firma garantovala maximální zabezpečení celého procesu objednávky a doručení.

 

Právě se děje

Další zprávy