reklama
 
 

Shooting Brake ze Stuttgartu? Pozoruhodný Mercedes-Benz

23. 7. 2012 6:36
CLS Shooting Brake - ne tak docela kupé od Mercedesu

Mercedes-Benz opět ukazuje svou koncepční kreativitu podporující jeho vedoucí roli v oblasti designu. Nový CLS Shooting Brake je svými proporcemi jednoznačně kupé, avšak s pěti dveřmi a střechou protaženou až k zádi nabízí pozoruhodné nové možnosti.

Vůz je dosud nevídanou formou sportovního vozu. S pěti sedadly a velkým zadním výklopným víkem chce oslovit ty, kteří se chtějí odlišit od hlavního proudu a při stylovém cestování se nechtějí zříci sportovních parametrů ani zavazadlového prostoru. Mercedes věří, že CLS Shooting Brake by mohl vytvořit zcela nový segment vozů.

Druhá generace CLS stanovila vysoká měřítka designu a kvality interiéru s inovativními detaily a řemeslným mistrovstvím. V kabině samozřejmě naleznete ručně šité kožené potahy, ale co skutečně překvapí je kvalitní čalounění a dřevěná podlaha v zavazadlovém prostoru, jehož objem je 590 l, se sklopenými sedadly 1550 l.

Je hospodárný a umí zaparkovat

Lehká konstrukce s použitím hliníku společně s aerodynamikou přispívá u modelu CLS Shooting Brake k větší hospodárnosti. K tomu se přidává výběr čtyř motorů se samočinnou převodovkou 7G-TRONIC PLUS a funkcí ECO Start-Stop. Základem je CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY s výkonem 204 k. Kombinovaná spotřeba paliva 5,3 litru nafty na 100 km je pro tuto výkonovou třídu vynikající a odpovídá emisím CO2 139 g/km. Dále jsou připraveny šestiválce CLS 350 CDI (265 k) a CLS 350 (306 k). Vrcholným modelem je CLS 500 BlueEFFICIENCY s motorem V8 přeplňovaným dvěma turbodmychadly s výkonem 408 k. Verze CLS 350 CDI a CLS 500 budou k dispozici i s pohonem všech kol 4MATIC. Pro nejnáročnější je připravena ještě verze CLS63 AMG Shooting Brake s motorem V8 Biturbo s výkonem až 557 k.

Ke zvýšení účinnosti přispívá také elektromechanický posilovač řízení EPS (Electric Power Steering). Řidič u něj má svobodu volně zvolit a naprogramovat mnoho parametrů, které ovlivňují pocit z řízení. Kromě úspory paliva tak může dojít k zásadnímu zlepšení ovladatelnosti vozidla a agility.

Velké množství asistenčních systémů pomáhá předcházet dopravním nehodám, nebo alespoň zmírnit následky a intenzitu nárazu.

autor: Tomáš Rybecký | 23. 7. 2012 6:36

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama