Sezóna kabrioletů končí. Letos byl velký výběr

Radek Pecák Radek Pecák
24. 8. 2010 11:35
Lidé objevili ojeté kabriolety. Kupují je jako druhé auto pro radost
Foto: renault

Praha - Stále ještě doznívající krize se nejspíše podepsala na tom, že se ani letos nevrátil trh s novými kabriolety na úroveň, kde byl v letech 2007 a 2008.

Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Nic na tom nezměnila ani skutečnost, že se letos na trhu objevila dlouhá řada nových modelů.

Méně aut zatím prodal například Renault. U něj je to však dáno také obměnou modelů. "Oba modely - jak Mégane Cabrio, tak i Wind - jsme začali prodávat až začátkem léta a tím nám uteklo celé jaro," vysvětluje mluvčí českého zastoupení Renaultu Jitka Skaličková.

Podle ní však díky tomu, že například Mégane má pevnou prosklenou střechu, se část sezóny prodeje kabrioletů přesouvá i do podzimu. Jsou i lidé, kteří vůz s pevnou skládací střechou využívají celoročně jako své jediné auto.

Horší čísla prodejů podle ankety agentury ČTK zaznamenala například značka Audi. Ta letos zatím prodala 23 kabrioletů, což je o třetinu méně než loni. "Obecně lze říci, že na českém trhu vzhledem ke klimatickým podmínkám a kupní síle není potenciál k vyšším prodejům kabrioletů. Prodeje značky Audi korespondují s vývojem trhu vozů této kategorie," řekl agentuře mluvčí dovozce Audi Jan Klíma.

Od jednoho modelu maximálně desítky ročně

Radka Matthey z Peugeotu je naopak poměrně spokojená s letošními výsledky prodejů modelů 207 CC a 308 CC, i když i ona připouští, že trh s těmito verzemi karosérií je u nás stále hodně malý.

V posledních letech slavily na českém trhu úspěch především modely, které velikostí i cenou spadají do střední třídy. Například Volkswagen EOS, BMW 3, již zmiňovaný Renault Mégane předcházející generace a letos třeba i Peugeot 308. Relativní stálicí je také Volvo C70.

Sportovně zaměřené kabriolety jako je například Mazda MX5, Porsche 911 Cabrio nebo i malý Mini Cooper Cabrio si každý rok z autosalonů odveze jen několik kupců.

Ojeté se prodávají více

Na rozdíl od nových kabrioletů se ale podle vyjádření představitelů autotobazarů AAA zvedá trh s ojetými vozy bez střechy. Je to pochopitelně dáno i cenou, protože nový kabriolet je obvykle minimálně o desítky tisíc korun dražší než klasický vůz, z něhož byl odvozen. Ojeté kabriolety lze přitom koupit již za méně než sto tisíc Kč. Prodej proto ve srovnání s loňskem vzrostl o padesát procent.

Jen v červenci si v AAA Auto prodalo 30 kabrioletů, Mezi nejoblíbenější patří Peugeoty 306 CC a 307 CC, dále Mercedes SLK a Renault Mégane cabrio.

 

Právě se děje

Další zprávy