reklama
 
 

Scout je posledním přírůstkem do rodiny nové Octavie. Takhle mu to sluší v jeho přirozeném prostředí

21. 12. 2016
Po liftbacku, kombi a modelu RS představila mladoboleslavská automobilka také model Octavia Scout. Pseudoterénní varianta má opět karoserii kombi, je vyšší o 30 mm, disponuje ve všech verzích pohonem všech kol a na výběr budou tři pohonná ústrojí.

Diskutabilní dělená světla u modernizované Octavie se představují i na atraktivní variantě Scout (recenzi současného provedení čtěte zde). Ta má proti běžnému kombíku kromě vyšší světlé výšky také speciální plastové díly na ochranu podběhů a prahů a nové nárazníky se speciální stříbrně lakovanou ochranou proti podjetí a mlhovými světlomety s technologií LED. 

Součástí sériové výbavy je také paket pro špatné cesty s plastovým zakrytováním částí podlahy včetně brzdového a palivového vedení pod vozem. Budoucí majitelé tak mohou opět počítat s velkorysou nabídkou prostoru a dobrými jízdními vlastnostmi. Pohyb mimo zpevněné cesty by měl zajistit standardně dodávaný pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Další výhodou při jízdě v terénu jsou větší nájezdové úhly – 16° vzadu a 14° vpředu. 

Pomocnou techniku pro zvýšení trakce na všech površích představuje elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS), která je aktivní na přední i zadní nápravě. Pro bezpečný a snadný pohyb v terénu je k dispozici funkce Offroad, která bez zásahu řidiče udržuje konstantní rychlost při jízdě z ostrých srázů.

Mezi novinky v oblasti funkční výbavy patří vyhřívaný volant a sedadla s potahovou látkou Thermo Flux. Ta má větší prodyšnost, což by mělo zaručit lepší komfort posádky za různých klimatických podmínek.

Zavazadlový prostor má objem od 610 litrů v pětimístném uspořádání až po 1740 litrů se sklopenými opěradly druhé řady sedadel a díky své šířce 1010 mm a snadnému přístupu zvládne přepravu rozměrných předmětů. Praktičnost zvyšuje řada odkládacích prostor. Největší přípustná hmotnost brzděného přívěsu je v závislosti na motorizaci až dvě tuny.

Scout se bude nabízet se třemi pohonnými jednotkami, všechny mají čtyři válce, přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva. Benzín konzumuje jen verze 1.8 TSI o výkonu 132 kW, naftu pak dvě výkonové varianty motoru 2.0 TDI. Slabší dosahuje 110 kW, silnější 135 kW.

Pro verzi Scout budou k dispozici všechny moderní palubní systémy nové generace vozů Škoda. Kapacitní dotykové displeje jsou provedeny ve skleněném designu (kromě základního systému Swing). Nejlepší systém Columbus s navigací pak nabídne monitor s úhlopříčkou 9,2 palce, WLAN-hotspot a LTE modul.

K dispozici by měla být i bohatá nabídka asistenčních systémů. Mezi novinky patří třeba asistent pro jízdu s přívěsem, systém Blind Spot Detect zase varuje před vozidly v mrtvém úhlu a Rear Traffic Alert upozorní vozidla přijíždějící ze stran při couvání z parkoviště. Systém Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře všechna okna a přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Chybět samozřejmě nemůže ani systém Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City s ochranou chodců.

Novou Škodu Octavia Scout si budete moci objednat již na začátku příštího roku, první zákazníci své vozy převezmou na přelomu dubna a května.

21. 12. 2016

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama