S parkováním BMW 7 se už nemusíte obtěžovat. Umí to samo

15. 6. 2015 13:48
Poprvé se na trhu objeví automobil, který pojede, i když v něm řidič nebude sedět.
Design nové generace vlajkové lodi BMW není žádnou revolucí
Design nové generace vlajkové lodi BMW není žádnou revolucí | Foto: BMW

Lehčí, výkonnější, ale především chytřejší. Na tyto vlastnosti se bude mnichovská automobilka BMW snažit nalákat zájemce o novou generaci své vlajkové lodi - řady 7.

Vůz se již představil na prvních oficiálních fotografiích a výrobce také zveřejnil některé technické údaje.

Z nich mimo jiné vyplývá, že mezigenerační odlehčení dosáhlo 130 kilogramů. Je to způsobeno také použitím karbonových prvků v karosérii, která je jinak částečně z oceli a částečně z hliníku.

Na materiálu použitém v interiéru se nešetřilo.
Na materiálu použitém v interiéru se nešetřilo. | Foto: BMW

V porovnání s minulou generací je nový vůz opět o kousek větší. Délka teď je 5098 milimetrů, šířka 1902 milimetrů a výška 1478 milimetrů. Kdo zatouží po superluxusním prostoru pro nohy vzadu, může si objednat prodlouženou variantu. Ta měří v podélném směru ještě o 14 centimetrů více.

Podvozek je už ve standardní výbavě vzduchový a v nízkých rychlostech lze přizvednout až o dva centimetry. Řidič pak může snáze  přejet například obrubník.

Ani rysy zadní části vozu nejsou nijak dramatické.
Ani rysy zadní části vozu nejsou nijak dramatické. | Foto: BMW

Pod kapotu se budou montovat šesti a osmiválcové motory. Základním benzinovým agregátem bude přeplňovaný řadový šestiválec se zdvihovým objemem válců tři litry a s výkonem 326 koní. Výkon se bude přenášet na zadní kola. Vrcholem v dosavadní nabídce se stane přeplňovaný osmiválec 750i xDrive. Jeho 450 koňských sil se přenáší na všechna čtyři kola. Sprint na stokilometrovou rychlost takovému vozu trvá jen 4,4 sekundy.

Dieselová pohonná jednotka má označení 730d. Je to opět šestiválec s výkonem 265 koní. I on zvládne auto rozjet na rychlost 250 km/hod, přičemž spotřeba dosahuje jen 4,5-5,2 litru.

Cestující na sedadlech vzadu budou mít v prodloužené verzi opravdové pohodlí.
Cestující na sedadlech vzadu budou mít v prodloužené verzi opravdové pohodlí. | Foto: BMW

Třetí variantu pohonné soustavy představuje hybrid. Jeho baterie se zásobou energie až na 40 kilometrů jízdy lze dobíjet ze zásuvky. Celkový výkon elektromotoru a zážehového čtyřválcového turbomotoru činí 326 koní a spotřeba během první stovky kilometrů má být jen 2,1 litru.

Hlavní prezentované novinky se ale týkají výbavy a schopností palubní elektroniky. Tak například přepracovaný systém iDrive bude možno ovládat i dotykově a navíc bude mít i schopnost rozpoznávat gesta. Pokud se majitel rozhodne si připlatit, může získat například i laserová světla, která osvítí vozovku až do vzdálenosti 600 metrů. Podobně jako u konkurenčního Audi bude i v novém BMW 7 automatická převodovka spolupracovat s kamerami a navigačním systémem. Díky tomu dá včas řidiči informaci, že by měl sundat nohu z plynu, protože stejně vzápětí bude muset zpomalit před vjezdem do obce nebo na kruhový objezd.

Zřejmě nejzajímavější novinkou je schopnost vozu samočinně zaparkovat, aniž by řidič musel být ve voze. Klidně se může postavit před garáž a jen kontrolovat. Pro tuto příležitost dostal klíček od vozu další nové funkce.

 

Právě se děje

Další zprávy