S nabíjením elektroaut zdarma je u Lidlu konec. Problém jsou lidé, kteří nenakupovali

Eva Srpová Eva Srpová
4. 8. 2022 10:21
Obchodní řetězec Lidl končí s nabíjením elektromobilů zdarma u svých čtyřiceti provozoven. Kvůli tomu, že se zvedla cena elektřiny a také majitelům elektroaut, kteří u obchodů nabíjeli, aniž by šli nakupovat, čímž bránili využít této výhody lidem, kteří naopak nakoupit během nabíjení chtěli.
S nabíjením elektromobilů zadarmo u obchodů Lidl je konec.
S nabíjením elektromobilů zadarmo u obchodů Lidl je konec. | Foto: Jakub Stehlík

Prvního srpna tomu bylo přesně pět let, kdy obchodní řetězec Lidl zpřístupnil u své provozovny na pražském Barrandově první nabíjecí stojan pro elektromobily. Majitelé elektrovozů si je tu mohli zdarma nabíjet během doby, kdy v obchodě nakupovali. Od té doby Lidl postavil na parkovištích u svých obchodů celkem čtyřicet takových stojanů.

Nyní ale končí s nabíjením zadarmo, zejména kvůli tomu, že tu elektřinu zdarma jezdili čerpat lidé, kteří ale nenakupovali, a tak zabírali místo ostatním, kteří by si během nabíjecího cyklu nakoupit chtěli.

"Během těch pěti let došlo k nárůstu počtu elektromobilů a tím k navýšení cen za dobíjení na veřejných dobíjecích stanicích. Tento krok samozřejmě vedl k tomu, že řidiči elektromobilů začali více a více využívat naše dobíjecí stanice, které byly doposud zdarma, a to i v případech, kdy u nás nenakupovali. Docházelo často k situacím, že naši zákazníci přicházeli o benefit spojení nákupu v prodejně a dobíjení elektromobilu, jelikož dobíjecí stanice byly trvale obsazené," říká pro Aktuálně.cz tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler.

Připouští také, že dalším faktorem, který společnost vede k zpoplatnění nabíjení, je i nárůst cen elektřiny. Lidl pro výstavbu dobíjecích stojanů nevyužil žádnou podpůrnou finanční dotaci.

Ceny se řetězec snažil nastavit příznivě. Aktuálně si účtuje 5,90 Kč/kWh u pomalého, takzvaného AC dobíjení a 6,90 Kč u rychlého DC dobíjení. "Ceny se v budoucnu mohou samozřejmě měnit v závislosti na ceně elektrické energie. Zákazník však vždy uvidí aktuální tarif ještě před zahájením nabíjení," informuje Myler.

U každého dobíjecího bodu je umístěn QR kód, při jehož načtení bude zákazník přesměrován na webovou stránku obchodníka, musí vyplnit základní informace včetně e-mailové adresy a zaplatit přes platební bránu. Firma chce funkci nabíjení časem integrovat do zákaznické aplikace.

Zpoplatnění na všech čtyřiceti dobíjecích stojanech má postupně probíhat během celého měsíce srpna, zatím bylo zprovozněno na prvních několika místech, kde má Lidl svůj obchod. 

 

Právě se děje

Další zprávy