Řidiče nechávají ve štychu: 18 aut, k nimž nejčastěji vyjíždí asistenční služby

Řidiče nechávají ve štychu: 18 aut, k nimž nejčastěji vyjíždí asistenční služby
Smart forfour (2015, 2016):
Asistenci volalo vloni více než třicet čtyřdveřových Smartů z tisíce přihlášených, vyrobených v letech 2015 a 2016. Nejčastějším problémem je startér a baterie.
Smart fortwo (2015, 2016):
Podobně jako čtyřdveřový Smart je na tom i dvoumístný kraťas. Pro rok výroby 2015 dosáhlo množství zásahů na 32,8 z tisíce, pro rok 2016 na 25,4. Nejčastějším problémem je baterie. Předchozí generace dosahuje paradoxně lepších výsledků.
Fiat 500 (2014, 2015): Mezi průšviháře patří i pětileté Fiaty 500, kromě vadné baterie k nim řidiči pomoc volají i kvůli vadným táhlům v převodovce.
Hyundai i20 (2011-2014): Jako další problematický model se jeví první generace městského Hyundai i20 z let 2011 až 2014. Třeba v případě roku výroby 2013 zaznamenal ADAC 47,2 případu na 1000 přihlášených aut. Problémy jsou s baterií, zapalovacími svíčkami a spínací skříňkou.
Foto: Shutterstock
Martin Přibyl Martin Přibyl
Aktualizováno 6. 6. 2020 11:05
Německý autoklub ADAC provozuje vlastní asistenční službu a jeho „žlutí andělé“ mají napilno. Vloni museli celkem zvládnout 3,75 milionu jednotlivých výjezdů, v průměru více než 10 tisíc denně. Autoklub z takového penza dat vypracoval podrobnou statistiku, najdete v ní auta, která řidiče nejčastěji nechají na silnici ve štychu. A také příčiny těchto poruch.

Největším problémem na cestách bývá baterie, příčinou k povolání asistenční služby byla ve 42 procentech případů. Poměrně časté jsou ale i problémy se systémem řízení motoru, které se na výjezdech podílí 17,4 procenta, a roste také množství řidičů, kteří si asistenci zavolají kvůli pneumatice. Vloni takové defekty v záznamech ADAC poprvé překročily sedm procent. Zástupci autoklubu si to vysvětlují větším rozšířením opravných sad, řada šoférů také výměnu nechá na asistenci.

Ze statistik podle autoklubu také vyplývá, v kolika letech začíná moderním autům odcházet baterie, jako nejčastější příčina závady. Množství hlášených případů nejvýrazněji roste mezi pátým a šestým rokem stáří auta. Po překonání jedenácti let zůstává na vysoké úrovni ale takřka konstantní.

Klasický akumulátor je v moderním autě zatížen celou řadou komfortních elektrických zařízení, zatěžuje ho i systém stop-start nebo nevhodný systém řízení baterie. Aby vydržel dlouho, vyžaduje proto patřičnou péči, pokud například šofér jezdí krátké trasy, měl by ho pravidelně dobíjet.

Zpět ke statistikám: ADAC na základě dat o svých výjezdech vytvořil hodnocení 113 modelů podle toho, jak často jejich majitelé musí volat pomoc "žlutých andělů". Podmínkou pro zařazení do statistiky je minimálně sedm tisíc řešených případů u konkrétního vozu. Počet závad se následně vztáhne na tisíc přihlášených aut v Německu.

Žádný model přitom podle výsledků není vysloveně špatný napříč všemi modelovými roky, najdou se ale ty, u nichž lze objevit vysloveně špatné ročníky, a také ty, které vykazují dobrá čísla nehledě na stáří. Mezi takové patří třeba Toyota Yaris, Toyota Aygo, Mini, Mercedes třídy A nebo BMW X3.

Na opačné případy, které spadají do pěti procent nejhorších, se podívejte do galerie.

 

Právě se děje

Další zprávy