Nový vyzyvatel dobíjecí Škody Octavia: Omlazený Renault Mégane je výrazně levnější

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 8. 2020 6:02
Mégane je třetím nejprodávanějším Renaultem na českém trhu a patří i do desítky nejoblíbenějších kompaktů. Teď navíc přijíždí ve zmodernizovaném provedení, které možná na první pohled nemá tolik novinek, jako kombi ale přijíždí se zásadní inovací - plug-in hybridním pohonem. Tím přímo konkuruje Škodě Octavia iV. Jakou cenovou politiku Francouzi u novinky zvolili, najdete v následující galerii.

Co je nového?

Modernizace kompaktního Renaultu na první pohled mnoho nezměnila. Základní designové elementy zůstaly stejné. Bližší zkoumání ale prozradí, že už v základu má auto plně diodová přední světla, to dříve nebývalo. Vzadu pak mají rovněž diodová světla nově lišty s prostorovým efektem.

Podobně decentní zůstali Francouzi i uvnitř, kde je nově možné připlácet za 10,2palcový digitální přístrojový štít. Rovněž příplatkový je i vrcholný multimediální a navigační systém s 9,3palcovým dotykovým displejem (doposud byla úhlopříčka 8,7 palce). Upravena byla i nabídka asistenčních systémů nebo provedení čalounění.

Další důležitá změna nastala pod kapotou. Jakkoliv ještě ze skladových zásob automobilka doprodává Mégane se čtyřválcem 1.3 TCe o výkonu 85 kW, ten brzy vystřídá nový litrový tříválec TCe s výkonem 84 kW. Manuální převodovka se šesti stupni mu zůstala.

Další verze 1.3 TCe se 103 a 117 kW zůstávají, přesto i tady dochází k jedné změně. Silnější už není k dispozici s manuálem, ale výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Slabší provedení má stále na výběr. Zeštíhlena byla i nabídka naftových jednotek, nově obsahující jen 1.5 Blue dCi s 85 kW a volbou mezi ručním nebo samočinným řazením. Silná 1.7 Blue dCi se 110 kW tak končí.

Novinkou vyhrazenou karoserii kombi je plug-in hybrid E-Tech s multimódovou automatickou převodovkou. Tato verze kombinuje benzinovou šestnáctistovku s výkonem 68 kW a elektromotor s výkonem 51 kW. Dohromady má kombi 117 kW, přičemž jeho největší výhodou je asi 9,8kWh baterie. Ta totiž umožňuje dojezd 50 km na elektřinu při rychlosti do 135 km/h, průměrná spotřeba benzinu pak papírově klesne na úroveň 1,3 až 1,4 l / 100 km.

Emise 29 až 32 g CO2 na kilometr jsou potom zdaleka nejnižší v celé nabídce Méganu. Z 0 na 100 km/h tato verze zrychluje za 9,8 vteřiny, což je srovnatelné s 1.3 TCe / 103 kW a manuální převodovkou. Nevýhodou je menší kufr o objemu 389 až 1372 litrů. Benzinové motory mají 521 až 1504 litrů, naftové potom 449 až 1432 litrů.

Renault zatím nabízí jen hatchback a kombi, příští rok ale přibude i sedan a v následujících měsících se dá očekávat také příchod sportovní verze RS.

 

Právě se děje

Další zprávy