Renault má Twingo III. Pod přední kapotou nic nenajdete

Radek Pecák Radek Pecák
10. 9. 2014 8:01
Díky uložení motoru vzadu může být nový vůz neuvěřitelně obratný. Úhel natočení kol je rekordní.
Třetí generace Renaultu Twingo má opět sympatický design.
Třetí generace Renaultu Twingo má opět sympatický design. | Foto: Renault

Renault Twingo první generace byl v mnohém převratný vůz. Dokonce i pro Čechy. Před dvaceti lety to totiž bylo první auto dovezené ze západní Evropy, které mělo cenu stlačenou pod hranici tří set tisíc korun. Kromě toho zaujalo dodnes kopírovaným konceptem umístění kol úplně v rozích karosérie, jménem, které vybral počítač, či posuvnou zadní lavicí.

Letos začíná francouzská značka prodávat Renault Twingo třetí generace. Původní koncept byl, i kvůli spolupráci se značkou Smart, zcela překopán. Ten, kdo si otevře (spíše pouze částečně odsune) přední kapotu, zjistí, že se pod ní nachází pouze baterie a nádržky na tekutinu do ostřikovačů, brzdovou či chladicí kapalinu. Také tu je umístěna baterie.

Motor se ovšem nachází vzadu. Je zcela ukryt pod podlahou zavazadlového prostoru. Pohání zadní kola.

Barevné uspořádání interiéru si lze individuálně přizpůsobit.
Barevné uspořádání interiéru si lze individuálně přizpůsobit. | Foto: Renault

Tato koncepce má podle konstruktérů řadu výhod. Tou, kterou ale zákazníci u tohoto městského vozu pravděpodobně nejvíce ocení, je skvělá manévrovatelnost.

Kola lze u nového twinga na jednu či druhou stranu natáčet v úhlu 45 stupňů a k otočení do protisměru bez nutnosti couvání stačí vozu pouze ulice široká 8,6 metru. Zmíněný úhel natočení volantu je pro srovnání o padesát procent větší, než jakým disponovalo dosavadní twingo.

Poprvé pětice dveří

Twingo má také nyní dva páry dveří na boku, tedy stejně jako Smart Fourfour, s nímž sdílí řadu dílů. Také se s ním montuje na stejné výrobní lince ve slovinském závodu Novo Mesto.

Nové twingo nyní nabídne cestujícím výrazně větší vnitřní prostor, než dosud, a to o 23 centimetrů. O deset centimetrů se také prodloužila ložná plocha zavazadlového prostoru, který má základní objem 188 litrů.

Do interiéru vozu lze umístit až 231 centimetrů dlouhý předmět.
Do interiéru vozu lze umístit až 231 centimetrů dlouhý předmět. | Foto: Renault

Pokud se o něco zmenší sklon zadních opěradel, zvětší se tato hodnota o dalších 31 litrů.

Protože lze kromě opěradel zadních sedadel sklopit i přední sedalo, je možné dovnitř umístit předmět dlouhý až 2315 milimetrů.

Spotřeba jen 4,3 litru

Pod kapotou vozu může být buď turbomotor 0,9, nebo atmosférický motor 1,0 litru. V obou případech jde o tříválce. S turbomotorem může jet automobil až 165 kilometrů v hodině a je navíc úspornější. V kombinovaném režimu mu na ujetí stovky kilometrů stačí jen 4,3 litru benzínu.

V základní výbavě je palubní počítač, asistent pro rozjezdy v kopcích, čtyři airbagy, sada pro opravu pneumatik a příprava pro rádio. Rádio je obsažené ve druhém stupni výbavy, klimatizace až v nejvyšším.

Základní cena pro český trh byla stanovena na 214 900. Zájemce tuto cenu nemusí zaplatit najednou. První rok stačí jedna třetina (214 900 Kč), druhý rok druhá a teprve třetí rok zákazník doplatí celou hodnotu. Renault tuto službu nabízí bez jakéhokoli navýšení.

Porovnání cen a výbav s dalšími nejprodávanějšími miniauty v ČR najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy